تا چند ساعت پیش که خبر تائید صلاحیت شکور اکبرنژاد، مسعودی ریحان و نصرت شاهدی رسانه ای نشده بود بسیاری از کارشناسان مسائل انتخاباتی اذعان داشتند ، رقابت 29 اردیبهشت شورای شهر تبریز ، را آرای غیر سیاسی مردم رقم خواهد زد.
کد خبر: ۴۲۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 10 May 2017
تا چند ساعت پیش که خبر تائید صلاحیت شکور اکبرنژاد، مسعودی ریحان و نصرت شاهدی رسانه ای نشده بود بسیاری از کارشناسان مسائل انتخاباتی اذعان داشتند ، رقابت 29 اردیبهشت شورای شهر تبریز ، را  آرای غیر سیاسی مردم رقم خواهد زد.
 
 چراکه اصولگرایان که اغلب نمی توانند به لیست واحدی برسند ، این بار نیز حسب قرائن و شواهد انتخاباتی  موفق به ارائه لیست واحدی نخواهند بود. از سوی دیگر اصلاح طلبان که اغلب در کنار رقبای سیاسی خود با رقیبی بنام هیئت نظارت نیز مواجه بوده اند ، خسته از موانع عدیده بر سر راه خود ، امکان ارائه لیستی قوی از کاندیداهای مطلوب خود را نداشتند . اما با تائید صلاحیت این سه تن از شخصیت های مهم سیاسی اصلاح طلب ، فضای انتخاباتی شورای شهر تبریز به کلی دگرگون می شود.
 
صلاحیت این سه کاندیدا به معنای ارائه لیست قوی از سوی اصلاح طلبان تبریز است که قدرت اقناع کنندی بسیار بیشری نسبت به لیست احتمالی قبلی می تواند داشته باشد.
البته اهمیت این مساله تنها به افراد ممکن الحضور در شورای پنجم خلاصه نمی شود بلکه معنای بسیار مهم تری در این مساله وجود دارد.
 
شخصیت سیاسی شکور اکبرنژاد یک طرف داستان قرار دارد و تجربه ریاست وی بر شورای شهر تبریز روی مهمتر سکه است. تا کنون طیفی که ملقب به طیف غالب بر شورای شهر شده اند تلاش بسیار زیادی برای حرکت به مست اصلاح طلبان داشته اند. حتی دبیری در شورای عالی اصلاح طلبان به ارائه برنامه پرداخته و در صدد حضور در لیست انتخاباتی آنها بوده است اما سابقه ریاست  وی بر شورای چهارم چنان سخت و هزینه زا بوده است که با چند رای محقرانه از این کارزار نتوانست عایدی داشته باشد.
 
 او در لیست اصلاح طلبان نخواهد بود واگر هم بنا بود باشد با حضور شکور این امر محال می نماید.
 
اکبرنژاد به منزله یک پک کامل انتخاباتی است . نه مانند بعضی ها کاندیدای سفارشی و چرخنده است و نه بی تجربه در مسائل شهری و شهرداری . نه مدرک تحصیلی اش لنگ اظهار نظر رقباست و نه نیازمند درآمدهای شورا.
 
با سرلیستی شکور اکبرنژاد امکان سوء استفاده جریان مسلط به شورای شهر چهارم که قطعا مهمترین عامل بسترساز بروز فساد در آن شورا بودند از جریان اصلاحات به صفر متمایل می شود . اصلاح طلبان بار دیگر فرصت اشتباه در انتخاب و یا اعتماد به نامزدهای عاریتی را ندارند. انها باید صریح تر از گذشته بر انچه دارند قانع باشند تا شاهد اتفاقات مجلس دهم نباشند که نامزدهای عاریتی که بعضا از مناطق تهران به مراکز استان ها تحمیل شده و بر خلاف مسیر آب در مجلس شنا کردند نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار