رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش تربیت ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید را ثمره تلاش و کار معلمان عنوان کرد و گفت: اشتغال بیش‌ از ۱۵۰ هزار فرهنگی ایثارگر از افتخارات بزرگ آموزش و پرورش است که نمی‌توان این افتخارات را نادیده گرفت.
کد خبر: ۴۲۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 11 May 2017

محمدحسین کفراشی رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه معلم سخاوتمندانه و کریمانه از همه هستی و دارایی خود می‌گذرد تا انسانیت را به‌صورت عملی برای دانش‌آموزان معنا کند، افزود: آن معلم لرستانی که برای حفظ جان دانش‌آموزانش، خود را به دامن سیلاب می‌زند و جان خود را فدا می‌کند، آن معلم اردبیلی که کبد خود را مهربانانه به دانش‌آموز نیازمندش اهداء می‌کند و آن معلم یاسوجی که در مسیر آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزانش دچار سرمای شدید شده و جانش را از دست می‌دهد تنها گوشه‌ای از ایثار و فداکاری معلمان ایرانی است . 


کفراشی در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده استان معلمی را مصداق بارز ایثار، گذشت، فداکاری و کرامت والای انسانی برشمرد و در ادامه به معلمان دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: تنها در مکتب و کلاس درس معلمان فداکار و ایثارگر است که ۵۰۰ هزار دانش‌آموز بسیجی راهی جبهه‌های حق علیه باطل می‌شود و ۵ هزار نفر از این  معلمان بسیجی با نثار جان شیرین خود از آرمان‌های انقلاب حراست و حفاظت می‌کنند . 


وی در ادامه تربیت ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید را ثمره تلاش و کار معلمان عنوان کرد و افزود: اشتغال بیش‌از ۱۵۰ هزار فرهنگی ایثارگر که شامل، ۲۸ هزار جانباز، ۵ هزار آزاده، ۱۶هزار فرزند شهید در کسوت معلمی، ۲۰ هزار برادر و خواهر شهید و ۸۰ هزار رزمنده از افتخارات بزرگ آموزش و پرورش است که نمی‌توان این افتخارات  را نادیده گرفت . 


کفراشی تاکید کرد: این ایثار و فداکاری‌هاست که نظام و انقلاب ما را زنده نگه داشته است.


وی به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:  محور و اساس اقتصاد مقاومتی  سرمایه  و نیروی انسانی توانمند، متعهد، عالم  و کارآمد   است.


کفراشی تاکید کرد: اگر بخواهیم به امنیت پایدار برسیم و در مسیر توسعه گام برداریم باید به معلم توجه کنیم و امنیت روانی و آرامش معلم را تامین کنیم .


  وی قاطبه فرهنگیان را دلسوز نظام عنوان کرد و ادامه داد: رسیدن به اقتصاد مطلوب، توسعه و پیشرفت جامعه و بالندگی فرهنگی تنها با توجه به معلم و اهمیت دادن به معلم امکان‌پذیر است.


کفراشی خدمات ارائه شده به فرهنگیان را در سنوات اخیر چشم‌گیر اظهارکرد و گفت: با تمام خدمات  و توجه خاصی که به معلمان شده، باید گفت که تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله هست . 


وی در ادامه  سخنان خود به تامین اعتبار بسیاری از مطالبات فرهنگیان به‌ویژه پاداش پایان خدمت فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش باید دغدغه اول مسئولان و دست‌اندرکاران جامعه باشد تا بتوانیم شاهد آموزش و پرورش بانشاط و بالنده در جامعه باشیم . 


کفراشی در پایان سخنان خود به انتخابات  دوازدهمین دوره  ریاست جمهوری اشاره کرد و یادآورشد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات و شور و نشاط آنان مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که باید برآن  تمرکز کرد . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار