با شروع تبلیغات انتخابات شورای شهر شاهد رعایت نکردن قوانین تبلیغاتی از سوی برخی کاندیداها در شهر ایوان هستیم.
کد خبر: ۴۲۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 13 May 2017
به گزارش تابناک ایلام؛ با آغاز شروع  تبلیغات شورای شهر ،شهر ایوان حال و هوای انتخاباتی بیشتری بخود گرفت و بسیاری از کاندیداهای شورای شهر اقدام به ایجاد ستاد انتخاباتی در مسیر و معابرسطح شهر نمودند .

اما نکته ای که در این میان می شود به ان پرداخت این است که این افراد برای تصدی پارلمان شهر با یکدیگر رقابت می کنند و خود باید مقید به قوانین و مقررات باشند نه اینکه قوانین و مقررات را نادیده بگیرند.

طبق قوانین تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر موظف به قوانین ابلاغ شده پایبند باشندواز نصب بنر، عکس، دیوار نوشته و راه اندازی کارناوال تبلیغاتی جز در محل ستاد خود داری نمایند؛اما ملاحظه می شود که این امر بصورت صددرصد از سوی کاندیداها مورد توجه قرار نمی گیرد

خبرنگار سیاسی پایگاه خبری جویزر این موضوع را از رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرو روستای شهرستان ایوان پیگیر شده است.

"ولی عباسی"؛ رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شهرستان ایوان در گفتگو با خبرنگار جویزر اظهار کرد:تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا باید مطابق با قوانین ابلاغ شده صورت گیردو کاندیداها موظف به رعایت این قوانین و مقررات هستند.

عباسی گفت:هیات نظارت شهرستان طی جلسه ای که با کاندیدها صورت داده است تمام موارد را کاملابه استحضار آنان به صورت شفاهی و کتبی رسانده  است و چنانچه کاندیداها در فرآیند تبلیغات مغایر با قوانین اقدام نمایند تخلف انتخاباتی محسوب شده و به هیات اجرایی شهرستان معرفی خواهند شد.

وی با اشاره اعلام مصادیق مجاز و غیر مجاز تبلیغات به کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر بر حفظ شان و رعایت حال مردم در تبلیغات کاندیداها تاکیدکرد وافزود: تمامی تبلیغات کاندیداها و طرفداران آنها باید در چهارچوب قانون و اخلاق انتخاباتی باشد.

وی راه اندازی کاروان خودریی ، سد معبر در خیابان و پیاده روها را ، تجمع در فضای باز ، نصب عکس و پوستر بر روی تابلوهای ادارات، انجام تبلیغات بر روی تاسیسات دولتی و ...را از مصادیق تخلف انتخاباتی عنوان کرد و گفت: درصورت مشاهده بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

لازم بذکر است 29 اردیبهشت  انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنچمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./م

جویزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار