کد خبر: ۴۲۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 13 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


توهین تلویزیون عربستان به ایران!

پس از دو هفته که از حادثه میرجاوه و شهادت مرزبانان ایرانی می‌گذرد، رسانه‌های سعودی به دنبال سیاست‌های ضدایرانی و به منظور ایجاد اختلافات داخلی، نظام جمهوری اسلامی ایران را "اشغال‌گر" و استان بلوچستان را منطقه "اشغالی" نامیدند. شبکه رسمی الأخباریه عربستان با نادیده گرفتن کشتار جیش العدل در منطقه میرجاوه، انجام این عملیات را "قهرمانانه" توصیف کرد و بیانی مبتنی بر دخالت در امور داخلی ایران افزود: در روز چهارشنبه در منطقه میرجاوه در مرز بلوچستان "اشغالی" و به منظور دفاع از ملت بلوچ که از ظلم و ستم نظام ایران رنج می‌برند این عملیات انجام شد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


ادعای دیوارکشی بین زنان و مردان توهین به مردم است

معصومه آباد، عضو شورای شهر تهران گفت: طرح این جمله که عده‌ای اگر رای بیاورند، اقدام به دیوار کشی بین زنان و مردان می‌کنند، این ادبیات جملاتی زشت و توهین به مردم است. مردمی که سال ها برای این کشور تاریخ و آزادی آن جنگیدند و خون داده اند مگر به این سادگی حاضر می‌شود بین زن و مرد آن دیوار کشید. مطمئن باشید هرجریانی که بخواهد اختلاف و شکافی در بین ما بیندازد و وحدت مردم را بهم بزند، قطعا بدانید از ما نیست؛ بلکه می‌خواهد بین جریان انقلاب و ایدئولوژی اسلامی اختلاف بیندازد و یک فضای دیگری ایجاد کند. فارس این خبر را منتشر کرد.


هاشمی‌طباء: به نفع روحانی کناره‌گیری نمی کنم

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌ام و به نفع کسی از این عرصه کناره‌گیری نخواهم کرد. من روش و برنامه خودم را دارم و حضورم در این عرصه به کسی ارتباطی ندارد. دانشجو این خبر را منتشر کرد.


توضیح آیت‌الله غروی درباره بحث حمایت جامعه مدرسین از رئیسی

در روزهای اخیر آیات عظام آملی، امینی، لاهیجی و مسعودی خمینی حمایتشان از رئیسی را تکذیب کردند. آیت الله سیدمحمد غروی، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حمایت جامعه مدرسین از کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن مصاحبه برخی از اعضای ارشد این تشکل ریشه دار حوزوی در تکذیب حمایت از حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی و حمایت از حجت‌الاسلام روحانی، اظهار داشت: در برخی از شبکه‌های تلگرامی مطرح شد که جامعه مدرسین از حجت الاسلام رییسی حمایت خواهد کرد و به دنبال آن اسم و لقب تمامی اعضای جامعه مدرسین را آورده بودند در حالی که این حمایت، به عنوان مصوبه کلیت جامعه مدرسین نیست. ایران این خبر را منتشر کرد.


آیا همسر روحانی کتاب‌هایی که همسر رئیسی نوشته را خوانده؟

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان بعد از ظهر امروز در جمع مردم مبارکه اظهار داشت با بیان اینکه آیا اینکه رئیس جمهور به رقبای خود بگوید اینها می‌خواهند در پیاده رو دیوار بکشند بی تقوایی نیست، تصریح کرد: آقای روحانی، چه کسی می‌خواست دیوار بکشد؟ اینکه می‌گوید اگر این‌ها رئیس جمهور شوند، در را روی زن‌ها و دخترها قفل می‌کنند به چه معنی است؟ همسر حجت الاسلام رئیسی که استاد دانشگاه هستند، آیا همسر شما این تعداد کتاب که ایشان نوشته را تا کنون خوانده است؟


لیلاز: از سید اولاد پیغمبر انتظار نمیرفت!

سعید لیلاز گفت: کتابچه ای توسط ستاد آقای رئیسی در مورد وضعیت اقتصادی کشور و عملکرد ۴ ساله دولت روحانی منتشر شده است که سراسر دروغ و سیاه نمایی است! سعید لیلاز در جدیدترین اظهارنظرش تصریح کرد: از سید اولاد پیغمبر این انتظار نمیرفت! ایشان که خود را منتسب به امام رضا میداند واقعا برایشان متاسفم! وای به حال ما که برای رای چه بی اخلاقی هایی که نمیکنیم! جماران این خبر را منتشر کرد.


ادعای افشاگری درباره لیست شورای اصلاح‌طلبان

جواد امام، عضو کمیته بررسی و ارزیابی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران انتقاد کرد. او در بخشی از بیانیه خود می‌نویسد: او دربنابراین وظیفه خود دانستم به عنوان اعتراض به بی‌اخلاقی‌ و فرصت طلبی‌ سخیف برخی افراد مشخص در هیئت رئیسه که نتیجه‌ای جز از بین بردن آبروی اصلاحات و اعتبار سید اصلاحات ندارد، موارد فوق را به اطلاع دوستان در این گروه برسانم و در صورتی که نسبت به اصلاح لیست اعلان شده اقدامی صورت نگیرد موارد را به صورت مشروح و مستند به اطلاع عموم خواهم رساند.


اعلام دارایی نامزدها با منافع ۴ درصدی ها در تضاد بود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مناظره دوم پیشنهاد دادیم که افراد دارایی های خود را اعلام کنند؛ این مساله با منافع آن ۴ درصدی ها در تضاد است.محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش با حضور در معاونت سیمای رسانه ملی جهت شرکت در مناظره سوم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ۳ مناظره اهمیت دارد؛ در مناظره دوم پیشنهاد دادیم که افراد، دارایی های خود را اعلام کنند که البته در طول هفته هزینه آن را هم دادیم.وی افزود: بسیاری از افراد کابینه به این مساله پرداختند در حالیکه من نگفتم وزرا دارایی شان را اعلام کنند بلکه منظور من نامزدها بودند. قالیباف تصریح کرد: حتما این مساله با منافع آن ۴ درصدی ها در تضاد است چراکه این ها می خواهند بدون هیچ تحرکی، بیشترین منفعت را ببرند.وی با بیان اینکه مهم ترین چالش ما، بحران اقتصادی است گفت: امیدوارم به بحران اقتصادی بپردازیم و کسی به جاده خاکی و حاشیه نرود.


نقش بیگانگان در طراحی برخی تخریب‌های انتخاباتی

تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از برخی تخریب‌ها در کشور و کشاندن آن به مسائل شهری گفت: متاسفانه طراحی تخریب‌ها و برخی هجمه‌ها ریشه در خارج از کشور دارد؛ آنها به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که حتی درگیری‌های سیاسی به بحث‌های اجتماعی و شهری نیز کشیده شود.


امروز در بازار "رکود و تورم" حاکم است

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه کسی که آمریکا را کد خدا می‌داند قابل اعتماد نیست گفت: ملاک انقلابی‌بودن "ولایت‌مداری" و "در خط ولایت بودن" است.حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در جمع حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در این شهرستان، با اشاره به ضرورت اطاعت محض از ولایت‌فقیه اظهار داشت: هر شخصیتی که به‌عنوان رئیس‌جمهور، نماینده مجلس و وزیر انتخاب شود حال هرکسی که می‌خواهد باشد، معیار انتخاب ما باید این باشد که نسبت به مطالبات مقام معظم رهبری چه اقداماتی انجام داده و چه می‌کند.وی افزود: اینکه می‌گویم فلان شخصیت انقلابی است و آن شخص انقلابی نیست، این ملاکی برای انقلابی نیست، زیرا انقلابی را باید با ملاک گفت و معیار و سنجش انقلابی‌بودن در راه ولایت‌فقیه بودن است.دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: کسی که می‌گوید آمریکا کدخدا است حال آن‌که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند آمریکا قابل اعتماد نیست، آیا شخص قابل اعتمادی است؟ بنابراین باید عملکرد مسئولان را با معیار ولایتمداری و در مسیر ولایت فقیه بودن بسنجیم.


دلیل لغو سخنرانی فائزه هاشمی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد, دلیل لغو سخنرانی دختر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در شهر دوگنبدان مرکز گچساران این استان را حکم قضایی عنوان کرد." فتاح محمدی" در یاسوج گفت: سخنرانی فائزه هاشمی رفسنجانی به دلیل حکم قضایی و محکومیت شش ماهه ایشان از سوی دستگاه قضایی در شهر دوگنبدان مرکز گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار نشد.او افزود: براساس حکم قضایی صادره, خانم هاشمی نمی‌تواند تا شش ماه در هیچ مکان عمومی سخنرانی داشته باشد و این حکم ازسوی دستگاه قضایی به ستاد انتخاباتی " دکتر روحانی" در گچساران اعلام شد.معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد تاکنون هیچ موردی لغو سخنرانی در این استان وجود نداشته است.

محمدی گفت: منعی برای سخنرانی سخنرانان محلی و ملی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد و البته سخنرانان نباید منع قانونی داشته باشند.


روحانی: زمین ندادم که مدرک بگیرم

حسن روحانی در پاسخ به شایعات مطرح شده پیرامون مدرک تحصیلی دکتری وی، تاکید کرد: من زمین ندادم که مدرک بگیرم.این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پنجشنبه شب هنگام ترک صدا و سیما پس از حضور در استودیو گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به پیرامون شایعات مطرح شده درباره مدرک دکتری وی سوال کرد گفت: من مدرک دکتری خودم را از یک دانشگاه معتبر بین‌المللی گرفتم و زمین ندادم که مدرک بگیرم.


تذکر علم‌الهدی به نامزدهای انتخاباتی

امام جمعه مشهد گفت: نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شعار های ضد ارزشی و وعده‌های انجام نشدنی ندهند.آیتالله سیداحمد علمالهدی افزود: نمازگزاران ما منتظر امام زمان(عج) و انقلاب ما زمینه ساز و کشور ما سکوی حرکتی امام زمان (عج)است و تمام برنامه ها و حرکتها باید بر محور امام زمان (عج)حرکت کند.نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن در سه زمان کوتاه مدت میان مدت و بلندمدت بدنبال خدشه دار کردن انقلاب مقاومتی ایران است که پایه گذار انقلاب حضرت مهدی است و همه باید مقابل این توطئه ایستادگی کنیم.وی افزود: ما انقلاب کردیم که اسلام حاکمیت پیدا کند برجهان وجهانیان و راه را برای ظهور آماده کنیم و مقابل عناصری که مانع انقلاب هستند مبارزه می کنیم.عضو خبرگان رهبری با تقدیر از راهپیمایان عاشق و منتظران ظهورگفت: این راهپیمایی یک واقعیت بود که مردم تا بارگاه رضوی به عشق امام راه افتادند و این یعنی به دنبال امام زمان (عج)رفتن.علم الهدی افزود: خدا امام زمان را به عنوان یک ذخیره الهی نگه داشت تا انسانها بخواهند با تمام موانع ظهورش مبارزه کنند تا فرج امام عصربزودی انجام شود.  


تیم بعدی علی دایی لو رفت؟

علی دایی که با تیم فوتبال نفت تهران این فصل توانست قهرمان جام حذفی شود، گویا قرار است فصل بعد هدایت تیم دیگری را به عهده بگیرد.«خبر ورزشی» در این‌باره نوشت: علی دایی در سایپا جانشین حسین فرکی می‌شود.علی دایی قبل از فینال جام حذفی صحبت‌های نهایی خود را با رضا درویش انجام داده بود و به‌زودی قرار است به عنوان سرمربی سایپا معرفی شود.نکته قابل توجه اینکه مدیرعامل سایپا که از دوستان صمیمی علی پروین است برای انتخاب سرمربی جدید تیمش با پروین مشورت کرده است. مورد دیگر اینکه در هیأت مدیره باشگاه سایپا پنج اعضا به علی دایی رأی دادند در حالی که امیر قلعه‌نویی و علیرضا مرزبان هم گزینه‌های دیگر جانشینی فرکی بودند.باشگاه نفت تهران نیز با توجه به مصاحبه‌های دایی علیه مالک این باشگاه علاقه‌ای به تمدید قرارداد وی ندارند. از طرفی خود او نیز تمایلی برای ماندن در نفت ندارد و حتی شب گذشته بعد از قهرمانی تیمش با شاگردان خود خداحافظی کرد.


روایت صادق خرازی از مجروحیت قاسم سلیمانی

صادق خرازی در برنامه دستخط گفت، قاسم مجروح شد و کسی نمی‌دانست کجاست. ستاد تخلیه مجروحین گفتند در شیراز و برخی گفتند در اصفهان است. بالاخره شهید موحدی کرمانی برادرزاده آیت‌الله موحدی کرمانی، قاسم را در مشهد پیدا کردند. طبقه دوم بیمارستان امام رضا (ع) بود. از سینه تا پایین شکم او باز بود و وضعیت بدی داشت. عفونت هم کرده بود و به او هم نمی‌رسیدند. آن دکتر کاری کرده بود تا ملت ایران از وجود چنین مردی محروم شود.قاسم درد می‌کشید و صدایش هم درنمی‌آمد. تا اینکه شبی پرستاری از ناله‌های قاسم متوجه لهجه او می‌شود. آن پرستار کرمانی بود و او را به بخش دیگر می‌برد و از او نگهداری می‌کند. در مقطع کوتاهی متوجه می‌شوند آن دکتر و دو برادر او منافق بودند و به هر رزمنده‌ای به بیمارستان می‌آمد، یه بلایی سرشان می‌آوردند.


انتشار لیست اموال قالیباف

محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در کانال تلگرامی و شخصی خود لیست اموال خود و خانواده‌اش را منتشر کرد.

فیلم کناره‌گیری جهانگیری آماده شد؟/ انتشار لیست اموال قالیباف/ اخطار رئیس ستاد روحانی به ستاد های تبلیغاتی/ ادعای افشاگری درباره لیست شورای اصلاح‌طلبان/ توهین تلویزیون عربستان به ایران!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار