سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت. در همین ارتباط شبکه المیادین اعلام کرد: روحانی در جریان این مناظره توسط رئیسی به عدم عزم جدی برای مبارزه با مفاسد متهم شد.
کد خبر: ۴۲۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ 13 May 2017
خبرگزاری رویترز نیز در خصوص مناظره های انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: این مناظره ها در حالی برگزار می شود که روحانی از عملکرد سیاسی و اقتصادی دولتش دفاع می کند. این خبرگزاری آمریکایی در ادامه آورده است: دولت روحانی در حال حاضر با دو رقیب برجسته یعنی رئیسی و قالیباف رقابت می کند.
شبکه خبری بی‌بی‌سی با پوشش دور سوم مناظرات بین نامزدهای ریاست‌جمهوری ضمن اشاره به محوریت مسائل اقتصادی در این مناظره، اعلام کرد که این مناظره صحنه انتقادهای نامزدها به یکدیگر بود.

خبرگزاری آناتولی نیز با پوشش مناظره پایانی بین نامزدهای ریاست‌جمهوری، به پررنگ کردن اتهام‌های نامزدها به یکدیگر و انتقادهای آن‌ها از عملکرد نامزد مقابل پرداخت.
 
تایمز آو اسرائیل نیز در این خصوص نوشت: مناظره پایانی صحنه حمله‌ها وانتقادهای شدید شهردار تهران به عملکرد اقتصادی دولت بود. قالیباف معتقد است که دولت تنها به نفع چهار درصد از طبقه بالای جامعه عمل می‌کند. روحانی نیز با تاکید بر تاثیر توافق هسته‌ای بر کاهش تحریم‌ها و حصول منافع اقتصادی بی‌شمار برای ایران در مبادلات بین المللی از حمایت حداکثری از فقرا و نیازمندان خبر داد.
 
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: روحانی متعهد شد (در صورتی که پیروز انتخابات شود) همه تحریم های غیر هسته ای را در چهارسال آینده بردارد و عزت را به ایران و ملت آن بازگرداند. وی رقبای اصولگرای خود را متهم کرد که توانایی مدیریت کشور را ندارند و آنها مانند دولت گذشته (محمود احمدی نژاد) درصددند تا برای خرید رای، بین مردم پول توزیع کنند. ازطرف دیگر، ابراهیم رئیسی نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: دولت از سه تا یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی سخن می گوید درحالی که تنها توانسته 500 میلیون دلار از آن را جذب کند. رئیسی و محمد باقر قالیباف شهردار تهران و دیگر نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری دولت روحانی را متهم کردند که از شهروندان بی بضاعت دست کشیده است. قالیباف بارها تکرار کرد شما دولت چهار درصدی هستید که بیشترین ثروت را در جامعه در اختیار دارند.

قالیباف تصریح کرد: کشور با وجود بیکاری، رکود و تورم با بحران های اقتصادی خطرناکی روبه روست و اولویت ایجاد شغل است. از سوی دیگر، رئیسی اظهار داشت فقر شدت گرفته و بنا به گفته وی یک سوم جمعیت ایران با آن دست به گریبان هستند.باید کمک های مستقیم به فقرا را افزایش دهیم و از تولید ملی حمایت و بخش های مسکن و کشاورزی را دوباره احیا کنیم.

بلومبرگ هم اعلام کرد: روحانی وعده داد کار را تمام و تحریم های باقی مانده علیه ایران را رفع کند اما توضیحی درباره چگونگی این اقدام ارائه نداد.

رسانه های دیگری از جمله آسوشیتدپرس و ای.بی.سی نیوز هم به وعده رئیس جمهوری برای لغو تحریم های غیرهسته ای و نقل قول اظهارات روحانی بسنده کردند.

نشریه اقتصادی فوربس اعلام کرد: در حالی که به پایان کارزار انتخابات ریاست جمهوری ایران نزدیک می شویم، تنش در حال تشدید است به طوری که مقام های ارشد رو در بایستی را کنار می گذارند و به سخنان بی سابقه ای رو می آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار