معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 200 هزار تن گندم در استان ایلام خرید می‌شود .
کد خبر: ۴۲۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 15 May 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدعلی اقدسی  اظهار داشت:  تاکنون 105 هزار تن گندم از مناطق گرمسیری استان تحویل 40 مرکز گندم خریده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: تولید دانه‌های روغنی کلزا امسال در مقایسه با پارسال 3 برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این روزها کشاورزان مناطق مختلف در حال برچیدن ثمر زحمات و تلاش چند ماهه خود هستند، در استان ایلام به ویژه در مناطق جنوبی برداشت غلات و دانه‌های روغنی آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:  هم اکنون در شهرستان‌های گرمسیری استان از جمله دهلران، آبدانان، مهران و ... برداشت غلات آغاز شده در این شهرستان‌ها برداشت دانه روغنی کلزا زودتر از غلات آغاز شده و تقریبا می‌توان گفت به اتمام رسیده است.

اقدسی تصریح کرد: 40 مرکز برای خرید گندم از کشاورزان در مناطق جنوبی استان ایلام در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در مورد گندم هم در سال جاری پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ما بیش از 200 هزار تن محصول گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خرید می‌کنیم که تا این لحظه 105 هزار تن خریداری شده و هنوز برداشت در شهرستان‌های شمالی باقی مانده است.

وی ادامه داد: تا 40 روز آینده عملیات برداشت غلات در کل استان ایلام به اتمام خواهد رسید، اما برداشت محصول کلزا در مقایسه با سال گذشته رشد 3 برابری نشان می‌دهد، بیش از 6 هزار تن کار خرید کلزا داشته که از نظر میزان 3 برابر خرید سال گذشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار