کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعتقاد دارد آب میوه نارگیل، یکی از بهترین نوشیدنی‌های طبیعی است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای آب میوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار باشد.
کد خبر: ۴۳۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 31 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:عاطفه کهنسال گفت: آب نارگیل که به طور طبیعی در داخل نارگیل شکل می گیرد، طعمی شیرین دارد و از کربوهیدرات های ساده ای تشکیل شده که در قالب قند و الکترولیت است .

او اضافه کرد: آب نارگیل را نباید با شیر نارگیل یا روغن نارگیل اشتباه گرفت؛ آب نارگیل مایعی شفاف است که از داخل نارگیل سبز و نرسیده بیرون کشیده می شود اما شیر نارگیل از چرخ کردن خود نارگیل به دست می آید؛ در واقع شیر نارگیل عصاره گوشت نارگیل است که دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده بوده و در پخت بسیاری از غذاها به کار می رود .

او با اشاره به تحقیقات انجام شده در رابطه با آب نارگیل،‌ به برخی از خواص و محتویات این ماده اشاره کرد و افزود: آب نارگیل شامل 94 درصد آب بوده و میزان کالری آن بسیار پایین است. آب نارگیل منبع خوبی از انواع ویتامین های B و پتاسیم بوده و دارای الکترولیت ها، انواع هورمون های گیاهی، آنزیم ها و آمینواسیدها است .

این کارشناس تغذیه، اضافه کرد: برخی مواد موجود در آب نارگیل می توانند برای بدن خاصیت آنتی اکسیدانی نیز داشته باشند؛ میزان کالری و سدیم این نوشیدنی از نوشیدنی های انرژی زا کمتر و پتاسیم آن بیشتر است .

کهنسال در ادامه، گفت: آب نارگیل را می توان جایگزین بسیار خوبی برای بسیاری از آبمیوه های صنعتی و نوشابه های گازدار دانست، از آنجا که میزان شکر موجود در این نوشیدنی بسیار کمتر از نوشابه و آب میوه ها است، آب نارگیل گزینه خوبی برای افرادی است که دارای وزن اضافه هستند و قصد کاهش وزن دارند .

او بیان کرد: باید توجه داشت که آب نارگیل به هر حال دارای مقداری کالری است و مصرف زیاد آن باعث تجمع کالری و افزایش وزن افراد می شود .

این کارشناس تغذیه به شهروندان توصیه کرد که اگر قصد خرید آب نارگیل دارند، سعی کنند نوع طبیعی و بدون مواد افزودنی را انتخاب کنند، زیرا آب نارگیلی که مواد افزودنی به آن اضافه می شود، تفاوتی با نوشابه های گازدار و آبمیوه های صنعتی ندارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار