مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اتمام پروژه آبخیزداری بندهای سنگ بق،طاق در دامغان گفت: ۲۵۸ میلیون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۳۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 02 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، علینقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه برای احداث پروژه آبخیزداری بق، طاق در سال ۹۵ بین منابع طبیعی و بخش خصوصی قرارداد منعقد و در فروردین‌ماه امسال عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسید، ابراز داشت: حجم عملیات اجرای پروژه آبخیزداری حوزه بق- طاق به میزان یک هزار و ۶۹۰ مترمکعب و ارتفاع بند از بستر آبراهه تا تراز سرریز پنج‌متر و اعتبار ۲۵۸میلیون تومان است.

وی در دیگر بخش سخنان خود به آغاز عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری بندهای سنگ و ملات حوزه کلاته رودبار در شمال دامغان اشاره داشت و افزود: حجم اجرای عملیات این پروژه به میزان یک هزار و ۶۳۰ مترمکعب بوده که قرارداد اجرای آن توسط یک شرکت بخش خصوصی در ۲۴ بهمن سال گذشته با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان منعقد و عملیات اجرایی آن رسماً در سال جاری آغازشده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنانگفت: پروژه آبخیزداری بندهای سنگ و ملات حوزه کلاته رودبار نیز شامل احداث شش بند سنگ و ملات و سه دیوار و کات آف است که تاکنون حجمی معادل ۴۰۰ مترمکعب از این پروژه اجراشده و برای اجرای آن ۲۶۸ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در نظر گرفته‌شده است.

حیدریان افزود: آبخیزداری مجموعه علوم و فنون لازم برای مدیریت جامع و هماهنگ منابع حوزه‌های آبریز بدون ایجاد اثرات منفی در منابع زیستی است.

وی ادامه داد: حفاظت خاک و کنترل و کاهش رسوب‌زدایی حوزه‌های آبخیز، تغذیه منابع آب، پیشگیری و کنترل سیل از مناطق بالادست، اصلاح کاربری اراضی و افزایش درآمد بهره‌برداران از مهم‌ترین اهداف آبخیزداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار