مهر تایید هیئت نظارت شهرستان اسلامشهر بروی اسامی منتخبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی اسلامشهر خورد در نتیجه این شهر یک گام دیگر به تشکیل شورای پنجم نزدیک‌تر شد.
کد خبر: ۴۳۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 06 June 2017
با انتشار فرم شماره 39 با شماره نامه 1557993-ش از سوی فرمانداری اسلامشهر مبنی بر تایید صحت برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی اسلامشهر، این شهر یک گام دیگر به تشکیل شورای پنجم نزدیک‌تر شد.

در لیست 9 نفره منتخبین شورای اسلامشهر امین اسدی از لیست خدمت شورای هم‌گرایی نیروهای انقلابی با 21 هزار و 509 رای مردم توانست به‌عنوان نخستین نفر انتخاب شود؛ حسین علی، ایوب علائی و اکبر ترابی از دیگر اعضای این لیست بودند که توانستند وارد شورا شوند.

همچنین ناصر عبدی آذر با 14 هزار و 183 رای توانست در جایگاه نهم قرار گیرد.

علیرضا مهرپویان طارانی با 19 هزار و 137 نفر، حسین علی با 18 هزار و 543 رای ، مصطفی سالاریان با 17 هزار و سه رای ؛ ایوب علائی جناقرد با 16 هزار و 505 رای ، علی اکبر ترابی با 14 هزار و 961 رای و کریم نایبی با 14 هزار و 920 رای توانستند به‌ترتیب به‌عنوان نفرات دوم تا هفتم وارد شورا شوند.

وجود چهار تن از نیروهای انقلاب در میان منتخبان نشان از این بود که علی‌رغم برخی مخالفان تشکیل لیست، لیست همچنان پاسخگو است اما نه هر لیستی.

 
تنها بانوی پنجمین دوره شورای اسلامشهر

ارینب مسرور در این بین به‌عنوان تنها بانوی دوره پنجم شورا توانست با کسب 14 هزار و 896 رای به‌عنوان نفر هشتم انتخاب شود وی در دوره چهارم شورا توانسته بود با 20 هزار رای به‌عنوان نفر اول وارد شورا شود.

مسرور فردی است که عده‌ای وی را به دلیل یاری رسانی در حل  پرونده‌های حقوقی شهرداری تحسین می‌کنند و عده‌ای دیگر وی را به‌دلیل داشتن برخی از مشاوران مورد انتقاد قرار می‌دهند.

در میان اعضای اصلی این دوره شورای اسلامشهر پنج نفر (طارانی، علی، نایبی ، مسرور و عبدی آذر) سابقه حضور در دوره چهارم شورا را دارند. همچنین عبدی‌آذر و ‌نایبی سابقه سه دوره نمایندگی مردم در پارلمانی شهری را دارند.

از جمله نکات مورد توجه در این ترکیب نبود سرلیست دو جناح سیاسی معروف یعنی ولی‌اله اصغری از لیست خدمت نیروهای انقلابی و ابوالفضل نصرت‌آبادی از لیست ائتلاف اصلاح طلبان بود.

به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که برنده اصلی انتخابات مردم بودند باید گفت برنده اصلی انتخابات شورای اسلامشهر، مردم بودند مردمی که به قوم و قبیله، چشم و ابرو، بنر ،شام و خودکار و .... رای  ندادند بلکه افرادی که دارای تخصص و تعهد بودند را انتخاب کردند.

 

سخنی با همه کاندیداها با همه نگاه‌های سیاسی

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده اسلامشهر خبر مبلغی که صرف هزینه تبلیغات انتخاباتی کاندیداها شد در کمترین میزان خود 650 میلیون تومان برآورد شد. فقط در یک مورد یک کاندیدا 12 میلیون خودکار، 5 میلیون کارت ویزیت، 10 میلیون پوستر، 10 میلیون بنر و 5 میلیون تومان هزینه داربست کرده بود.

این‌ها به گفته امام جمعه اسلامشهر اسراف و بلکه بیشتر یعنی تبذیر است انتخابات این دوره که تمام شد کاندیداهای آینده اگر واقعاً دغدغه این شهر و مردم را دارند با برنامه‌ریزی مناسب هزینه تبلیغات خود را جاهای بهتری صرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار