معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۱۲ هزار نفر از افراد بی‌سواد استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند و این درحالی است که باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله این استان به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.
کد خبر: ۴۳۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 07 June 2017
غلامرضا دانش‌فر صبح امروز در بازدید ازبرگزاری امتحانات دوره‌های سواد آموزی در شهر بوشهر با بیان اینکه سوادآموزی در استان بوشهر افزایش یافته است اظهار داشت: بازگشت به  بی‌سوادی، مسدود نبودن ورودی و بالا بودن نرخ بازمانده از تحصیل، تغییر محیط فرهنگی، اقتصاد و آموزشی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه توسعه ششم بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 ریشه‌کن می‌شود گفت: بر اساس برنامه‌‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه توسعه ششم توسعه در مناطق روستایی و شهری استان بوشهر بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 ریشه‌کن می‌شود.

معاون سوادآموزی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر مقام نخست باسوادی در گروه سنی 10 تا49 ساله بدست آورده است گفت: در دولت یازدهم 12 هزار نفر از افراد بی‌سواد استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند و این درحالی است که باسوادی در گروه سنی  10 تا 49 ساله  این استان به بیش از 96 درصد رسیده است.

دانش‌فر از افزایش باسوادی در استان  بوشهر خبرداد و  خاطر نشان کرد: براساس نتایج اولیه حاصل از سرشماری سال 1395 رشد باسوادی استان بوشهر در گروه سنی 10 تا 49ساله در سال 1395 بیش از 96.22 درصد رسیده که نرخ باسوادی  استان بوشهر نسبت به سال1390 بیش از 6 درصد افزایش یافته و از متوسط رشد کشوری  که 94.73 درصد بود فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه برای محو بی سوادی در استان بوشهریک عزم عمومی لازم است افزود: برای باسوادی تعداد اندک افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن تلاش و عزم عمومی لازم است.

معاون سوادآموزی استان بوشهر با تاکید بر تامین زیرساخت‌های آموزشی برای تسریع در خدمات آموزشی خاطر نشان کرد: نبود کتابهای آموزشی براساس گروه سنی افراد برای باسواد شدن و اختیاری بودن  تحصیل در کشور از مشکلات سواد آموزی  است و  این در حالی است که کودکان بازمانده از تحصیل در رده سنی 19-10 سال ، اولیا بی سواد دانش آموزان، کودکان در معرض آسیب مختلف اجتماع، باسواد کردن اتباع خارجی، زندانیان، کشاورزان و سربازان بی سواد از جمله چالش‌های سواد آموزی در استان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار