مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی قزوین گفت: در راستای اجرای سیاست‌های رونق ساخت‌ و ساز در قزوین بیش از ۷۰ درصد آرا مربوط به کمیسیون ماده ۵ به نفع مردم صادر شد.
کد خبر: ۴۳۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 07 June 2017
محسن اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نشست ارائه عملکرد این نهاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 95 بیش از 200 پرونده در کمسیون ماده 5 مورد بررسی قرار گرفت که در راستای اجرای سیاست‌های رونق ساخت‌وساز در قزوین، بیش از 70 درصد آراء به نفع مردم صادر شد.

وی افزود: علاوه بر طرح و بررسی درخواست‌های مردمی و کلی در این کمیسیون، اصلاح و ویرایش برخی از ضوابط با هدف ارتقای کیفیت در تصمیم  گیریها نیز در به طور جدی در دستور کار کمیسیون ماده 5 قرار دارد.

مدیرشهرسازی و معماری راه و شهرسازی قزوین عنوان کرد: از این تعداد حدود 137 پرونده پس از بررسی و بازدید در 63 جلسه کمیته فنی و 14 جلسه کمیسیون ماده 5 که به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دبیری مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور اعضای کمیسیون تشکیل شد، مورد تصویب قرار گرفت.

اسماعیلی در مورد طرح های بررسی شده در کمیسیون ماده 5 بیان کرد: در جلسات برگزار شده طرح هایی همچون طرح تفصیلی شهر قزوین ، ضوابط ساخت و ساز طرح تفصیلی ، طرح تفصیلی نواحی منفصل شهری ناصر آباد ، مشعلدار ، خیر آباد و وثوق آباد، حسن آباد،  نجف آباد و طرح ساماندهی محدوده موسوم به هادی آباد مطرح، بررسی و منتج به تصمیم گیری گردید.

مدیرشهرسازی و معماری راه و شهرسازی قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بررسی، اصلاح و تدوین ضوابط و مقررات از اولویتهای کاری مدیریت شهرسازی و معماری بوده، برخی از ضوابط نیز اصلاح و ویرایش گردید.

وی همچنین یادآور شد: دستورالعمل های ضوابط نما و منظر شهری قزوین، توسط کمیته سیما و منظر تدوین و مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت که تمامی متن مصوبات آنها در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین قابل دسترس می باشد.

در ادامه لیدا معروفی سرپرست اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران این اداره کل هم گفت: در راستای شرح وظایف مصوب دبیرخانه و به منظور حرکت در راستای کیفی سازی تصمیمات، افزایش سطح کیفیت ساخت و ساز ، ممانعت از رواج تخلفات و کیفیت بخشی به زندگی شهری حدودا 10 مورد از جلسات کمیته فنی به بازدید از سطح شهر، موقعیت درخواست ها و نواحی منفصل شهری اختصاص یافت.

معروفی ادامه داد: نتایج این بازدیدها منجر به تغییر دربرخی از ضوابط اعم از شفاف سازی ضوابط اجرای احداث آسانسور، افزایش ارتفاع پیلوت در ساختمان های مسکونی، افزایش ارتفاع تجاری، ضوابط نورگیری پلاک‌ها و همچنین تفویض کمیسیون ماده 5 به کمیته فنی در خصوص بررسی سطح اشغال پلاک‌های مسکونی زیر 100 مترمربع شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار