نمایشگاه گروهی عکس «مینیمال» با هدف ارتباط بیشتر هنرمندان عکاس با سبک مینیمال در فرهنگسرای ابن سینا برپا شده است.
کد خبر: ۴۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 06 June 2015
به گزارش  ایرنا در این نمایشگاه گروهی 21 قطعه عکس رنگی در ابعاد 70*100 به نمایش گذاشته شده است.

زمرد انیسی، مینو رسولی، دلارام شیرازی نسب، آزیتا قاسمی، وفا کدخدایی، فرزانه ولی زاده و عقیق یاور از جمله هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه گروهی هستند. 

هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه و تبادل تجربیات و ارتباط بیشتر هنرمندان عکاس با سبک مینیمال است. 

اساس سبک مینیمال بر پایه ساده گرایی است. فلسفه زندگی مینمیالیست ها بر روی ویژگی های ضروری زندگی متمرکز شده و چیزهای غیرضروری را کنار می گذارند، در این نمایشگاه عکس ها خود آیینه ای برای بازگو کردن هدف هستند.

نمایشگاه عکس مینیمال تا 21 خردادماه در فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی میزبان علاقه مندان است. 


*نمایشگاه گروهی نقاشی موزائیک در اندیشه

نمایشگاه نقاشی موزائیک توسط موسسه فرهنگی هنری سپند هنر با مربیگری و نظارت استاد مریم دلیلی از 16 خردادماه به مدت یک هفته در نگارخانه اندیشه برپا شده است.

در این نمایشگاه حدود 85 اثر زیبای موزاییکی شامل تابلو با موضوعات چهره، طبیعت و خوشنویسی و همچنین تعدادی قاب آیینه و حجم در معرض نمایش گذاشته شده است.

دلیلی تاکنون به آموزش بیش از 3هزار هنرجوی موفق در این رشته پرداخته و در حال حاضر آثار 42 نفر از هنرجویان به نمایش گذاشته شده است.

نقاشی موزاییک هنری است که از چیدمان قطعات کاشی و سرامیک رنگانگ و الوان کنار هم، نقوشی بسیار زیبا می آفریند.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.


*برگزاری نمایشگاه نقاشی کودک در نگارخانه پردیسان 

فرهنگسرای فردوس مجموعه ای از آثار نقاشی کودک نغمه جاویدان را به نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه 22 اثر نقاشی کودک با تکنیک اکرلیک در ابعاد 70 در 50 ارایه شده است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 19خردادماه همه روزه از ساعت 10 تا 18به نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کنند.



*نمایشگاه گروهی نقاشی در نگارخانه گلستان 

نمایشگاه نقاشی گروهی (قیر و بنزین) به سرپرستی روح اللهی در نگارخانه گلستان برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه تعداد 30 اثر در ابعاد 60 در 50 با موضوع طبیعت، با متریال قیر و نفت و سبک رئالیسم و تکنیک کاردک در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.

در هنر نقاشی، در ابتدا قیر را با نفت رقیق می کنیم غلظت قیر باید متفاوت باشد، تا برای سایه و روشن ها از آنها استفاده کنیم بهتر است که قیر را با غلظت های مختلف در ظرف های جدا گانه درست کنیم. طرح را با مداد روی مقوا زده سپس با قلمو از کمرنگ به پر رنگ کارمی کنیم. قیر تن رنگی قهوهای برای ما ایجاد می کند. البته این تکنیک یک تکنیک طراحی و سیاه قلم نیز است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 22 خردادماه ساعت 9 تا 19 به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند.


*آیین نکوداشت یعقوب راهواره در فرهنگسرای معرفت

فرهنگسرای معرفت همزمان با ماه مقاومت و پیروزی از یعقوب راهواره عکاس دفاع مقدس تجلیل می کند.

یعقوب راهواره عکاس و فیلمبردار متعهد انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس شجاعت های زیادی از رزمندگان را در تاریخ ثبت کرده است.

این هنرمند پیشکسوت ضمن همراهی با شهیدان فکوری و ظهیرنژاد در صف نخست مبارزه به درجه جانبازی نیز نائل شده است.

تجلیل از یعقوب راهواره به همت فرهنگسرای معرفت و با مشارکت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس روز دوشنبه 18خردادماه ساعت 17 در فرهنگسرای معرفت برگزار می شود.

30قاب از عکس های این هنرمند با تصاویری از اجساد سربازان عراقی، آثار تخریب در تجهیزات نظامی بازمانده از ارتش عراق پس از فتح خرمشهر، مسجد جامع خرمشهر و انتقال اسرای عراقی از تاریخ 18خرداد به مدت سه روز در نگارخانه فرهنگسرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوار شهران، بعداز زیرگذر شهید همت در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.



*مبارزات سیاسی امام (ره) از دریچه دوربین

«زندگی امام از دریچه دوربین» عنوان نمایشگاهی است که به مناسبت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در نگارگذر دایمی خاتم (ص) در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه تعداد 15 عکس از امام خمینی (ره) با ابعاد 70در100 به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «زندگی امام از دریچه دوربین» شامل گزیده ترین عکس ها از فرازهای شاخص فعالیت ها و مبارزات سیاسی بنیانگذار جمهوی اسلامی است.

این نمایشگاه که با مشارکت معاونت فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برپا شده تا 25 خردادماه از ساعت 8 تا 17 در نگار گذر دایمی خاتم (ص) به نشانی بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان، مجتمع مختار سلیمانی، خانه فرهنگ امام علی (ع) پذیرای شهروندان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار