واکنش جلال میرزایی به اظهارات وزیرخارجه آمریکا
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: هدف حملات اخیر تروریستی مجلس یعنی مرکز مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی ایران بود و اینگونه رفتارها نشان می‌دهد که مردم‌سالاری را در کشور نشانه گرفته‌اند و همانطور که در دهه 60 از منافقین حمایت می‌کردند در سال‌های اخیر نیز تروریست‌ها را مورد حمایت قرار داده‌اند.
کد خبر: ۴۴۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 16 June 2017

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با یبان اینکه «آمریکایی‌ها با جریان مردم‌سالاری در کشور ما مخالف هستند» گفت: ما باید نسبت به مواضع آنها هوشیاری به خرج داد و از اقدامات شتابزده خودداری کرد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: با روی کار آمدن جمهوری‌خواهان در چند ماهه اخیر شاهد تغییر تدریجی رفتارهای آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم. پیش از این در دولت اوباما اعلام کرده بودند که به دنبال این هستند تا مسائلشان را با ایران حل کنند.

وی تصریح کرد: اما اکنون آمریکایی‌ها با روی کار آمدن ترامپ تغییر رویه داده و مجدداً به سیاست‌های خصمانه‌شان علیه ایران بازگشته‌اند و اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا نیز رونمایی از سیاست جدید آنهاست.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: در صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا ابهامی وجود دارد که باید ابهام‌زدایی کنیم تا مبادا میان نخبگان جامعه شکاف ایجاد شود.

میرزایی همچنین خاطرنشان کرد: در هنگام انتخابات کشورمان برخی جناح‌های داخلی یکدیگر را متهم می‌کردند و ما باید با توجه به اینگونه مواضعی که نسبت به کشور ما وجود دارد مقداری هوشیاری به خرج دهیم. ممکن است میان جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در رابطه با روش‌های اداره کشور اختلاف نظر وجود داشته باشد اما تردیدی نیست که حفظ استقلال کشور همواره مورد توجه بوده و آمریکایی‌ها نیز نه تنها استقلال کشور را هدف قرار گرفته‌اند بلکه هدف دیگرشان تضعیف فرآیند مردم‌سالاری در کشور ماست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: هدف حملات اخیر تروریستی مجلس یعنی مرکز مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی ایران بود و اینگونه رفتارها نشان می‌دهد که مردم‌سالاری را در کشور نشانه گرفته‌اند و همانطور که در دهه 60 از منافقین حمایت می‌کردند در سال‌های اخیر نیز تروریست‌ها را مورد حمایت قرار داده‌اند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: خوشبختانه تدابیر رهبری و هوشیاری مسئولان و اتفاق نظر در رابطه با حفظ امنیت کشور فضایی برای سوء استفاده آمریکایی‌ها باز نمی‌گذارد.

میرزایی همچنین اظهار کرد: ما از اینگونه اتفاقات نباید دچار خطای تحلیلی شویم زیرا هرگونه خطری می‌تواند خللی ایجاد کند و به آمریکایی‌ها به رسیدن در اهدافشان کمک کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نشان دادند با جریان مردم‌سالاری که به دنبال حفظ اعتلای کشور است مخالف هستند و ما شاهد بودیم که در ایام انتخابات در کشور ما نیز با برخی از هم‌پیمانان خود در منطقه جلساتی را ترتیب دادند.

این نماینده مجلس گفت: در واقع آنها رژیم‌های غیردموکراتیک اما وابسته را به رژیم‌های غیر وابسته ترجیح می‌دهند. در سال‌های اخیر نیز تمایلی نداشتند که واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران و مردم‌سالاری‌ و آزادی‌های این نظام را ببینند و همواره با ایران‌هراسی و اسلام هراسی و اعمال تحریم‌ها تلاش کرده‌اند تا کشور ما را به انزوا درآورند.

میرزایی ابراز امیدواری کرد که با تدابیری که مقام معظم رهبری دارند و همچنین تدابیری که دولت انجام می‌دهد و نیز بلوغی که جریان‌های سیاسی کشور از آن برخوردار هستند با عقلانیت نسبت به اینگونه مسائل برخورد شود زیرا اتخاذ مواضع آمریکایی‌ها در راستای ایجاد اختلاف بین نخبگان است.

وی خاطرنشان کرد: باید از اقدامات شتاب‌زده خودداری کنیم و مسئولان ما در مراکزی مانند شورای روابط خارجی، وزارت امور خارجه، شورای عالی امنیت ملی و... باید با همفکری متناسب با اقدامات آنها نقاط ضعف آمریکایی‌ها را پیدا کرده و تلاش کنیم تا سیاست‌های آنها نتواند اعمال شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار