مدیرکل گمرک اصفهان با بیان اینکه در بهار ۱۳۹۶ از استان اصفهان، یک میلیون و ۲۵ هزار تن و به ارزش ۳۶۷ میلیون و ۴۵۳ هزار دلار، کالا به مقصد ۸۰ کشور جهان صادر شده است، گفت: درآمد گمرک اصفهان در بهار ۹۶، ۱۱۲ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۵۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 29 June 2017
به گزارش تابناک : به نقل از روابط عمومی گمرک استان اصفهان، اسداله احمدی ونهری اظهار داشت: در بهار 1396 از استان اصفهان، یک میلیون و 25 هزار تن و به ارزش 367 میلیون و 453 هزار دلار، کالا به مقصد 80 کشور جهان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 11 درصد و از حیث ارزش 10 درصد افزایش داشته است.

وی عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، محصولات پتروشیمی به ارزش 103 میلیون دلار، آهن‌آلات و فولاد 90 میلیون دلار، فرش 38 میلیون دلار برشمرد و گفت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با 99 میلیون دلار و 27 درصد، امارات متحده عربی با 64 میلیون دلار 17 درصد، افغانستان با 59 میلیون دلار و 16 درصد، پاکستان با 29 میلیون دلار و 8 درصد و عمان با 17 میلیون دلار و 5 درصد سهم از کل صادرات استان هستند.

مدیرکل گمرک اصفهان بیان کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک؛ صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی انجام می‌پذیرد.

وی در خصوص اجرای قابلیت جدید سامانه جامع امور گمرکی اظهار داشت: شرکت‌های تولیدی استان اصفهان که درخواست ارزیابی در محل جهت رویه صادرات دارند پس از اخذ شماره ارزیابی از سامانه پنجره تجارت فرامرزی کلیه تشریفات گمرکی توسط اظهارکننده انجام می‌شود و دیگر نیازی به حضور و مراجعه به گمرک اصفهان ندارند.

احمدی ونهری در تشریح این قابلیت جدید تشریفات صادرات کالا (ارزیابی در محل) اظهار داشت: در این راستا 90 درصد اظهارنامه‌های صادراتی ارزیابی در محل گمرک اصفهان در مسیر سبز و 10 درصد مابقی نیز در مسیر زرد قرار می‌گیرند و بدون نیاز به بازرسی فیزیکی در گمرک مبدأ کالا به مقصد مرز خروج ارسال می‌شود و در صورت نیاز بازرسی کالا در مرز خروج صورت می‌گیرد.

وی در خصوص کاهش هزینه‌های صادرکنندگان کالا گفت: کلیه هزینه‌های گمرکی که در گذشته شامل (دیماند و مأموریت) برای اظهارنامه‌های صادراتی (ارزیابی در محل) دریافت می‌شد حذف گردیده است.

مدیرکل گمرک اصفهان در زمینه صدور بیجک برای حامل‌ها صادراتی خاطرنشان کرد: صدور بیجک نیز از طریق سامانه پنجره تجارت فرامرزی توسط صاحب کالا و اظهارکننده صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اعتماد کامل گمرک به صادرکنندگان کالا تأکید کرد: با راه‌اندازی این قابلیت در گمرکات استان اصفهان علاوه بر تسریع عملیات گمرکی، نیازی به حضور صاحب کالا و یا نماینده وی در گمرک اصفهان نیست و در نتیجه هزینه و زمان صادرات کالا کاهش یافته است.

اسداله احمدی ونهری در ادامه گفت: 20 هزار و 526 تن کالا به ارزش 96 میلیون و 444 هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 18 درصد و از حیث ارزش 65 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش 112 درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم، این اداره کل با داشتن 138 کارمند، در بهار 1396، بالغ بر 482 میلیارد و 358 میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است.

 مدیرکل گمرک اصفهان در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی 3 ماهه 1396 گفت: ماشین‌آلات مکانیکی با 33 درصد، ماشین‌آلات برقی با 23 درصد، اجزا و قطعات منصفل ماشین‌آلات 15 درصد، کاغذ و مقوا با 3 درصد بوده است، عمده‌ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان کره جنوبی با 26 درصد، چین با 25 درصد، آلمان با 10 درصد ایتالیا با 8 درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به‌صورت شبانه‌روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر 117 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.

احمدی ونهری گفت: در بهار 1396، تشریفات گمرکی تعداد 6289 بسته ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی اصفهان به ارزش بالغ بر 5 میلیارد و 826 هزار ریال انجام‌شده است که میزان از حیث تعداد نسبت به سال قبل 12 درصد و از لحاظ ارزش 28 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: طی این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، 311 فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش 131 میلیارد و 503 میلیون ریال رسیدگی نموده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 27 درصد افزایش و حیث ارزش 73 درصد رشد داشته است.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار