مدیر کمیته امداد دشتی از اجرای طرح جلوگیری از سوءتغذیه 283 کودک تحت پوشش این نهاد با یک میلیارد و 588 میلیون ریال خبر داد.
کد خبر: ۴۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 08 June 2015
تابناک بوشهر: احمدرضا بحرینی ظهر امروز در نشست با امام‌جمعه خورموج اظهار داشت: در راستای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و جلوگیری از سوءتغذیه کودکانی که به دلیل عدم مصرف مواد غذایی مغذی دچار این بیماری شده‌اند طرح جلوگیری از سوءتغذیه و رفع آثار این بیماری از کودکان زیر شش سال خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

وی افزود: امروز اکثر اقشار نیازمند و دهک‌های کم‌درآمد جامعه به‌ویژه این شهرستان به دلیل فقر اقتصادی از خدمات مستقیم و غیرمستقیم نهادهای حمایتی بهره‌مند هستند که کمیته امداد امام خمینی برای حمایت و رشد این افراد بسته‌های خدماتی متنوعی را با توجه به نیازها و استعدادهای آن‌ها تدارک دیده است.

بحرینی گفت: ناآگاهی تغذیه‌ای و فقر از علل اصلی سوءتغذیه در کودکان است ازاین‌رو رفع مشکل نیازمندان بدون مشارکت و همدلی خیران، عموم مردم و مسئولان ممکن نیست در نتیجه موضوع مشارکت‌های مردمی یکی از هدف‌های اصلی امداد در پیشبرد برنامه‌های کاری است که خوشبختانه در این زمینه موفقیت‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با ارزیابی منحنی رشد این کودکان، افرادی که روند رشد آن‌ها مطلوب شود، از چرخه حمایتی کمیته امداد در قالب این طرح خارج‌شده و در مقابل افرادی که روند رشد آن‌ها دچار اختلال شود، در چرخه حمایتی کمیته امداد در قالب طرح جلوگیری از سوءتغذیه کودکان قرار می‌گیرند.

بحرینی یادآور شد: در سال گذشته 58 کودک که بهبودیافته از تحت حمایت این طرح خارج شدند، این طرح در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و کمیته امداد انجام می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار