تابناک مرکزی: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 205 هکتار از اراضی ملی این استان در سال جاری از دست متخلفان و متجاوزان خارج شد و به بیت المال بازگشت.
کد خبر: ۴۵۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ 29 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، یوسف یوسفی افزود: 205 هکتار از اراضی ملی این استان در سال جاری از دست متخلفان و متجاوزان خارج شد و به بیت المال بازگشت.

وی ادامه داد: این اراضی به ارزش 9 میلیارد و 60 میلیون و 376 هزار ریال با احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت، از دست متصرفان و سودجویان خارج شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: این تصرف‌ها که به صورت شخم و ایجاد شیار و ساخت و ساز به صورت بنا در اراضی ملی شهرستان‌های این استان انجام شده بود، با پیگیری یگان حفاظت از دست متجاوزان خارج شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت 55 مورد پرونده تخریب و تصرف برای یک هزار و 858 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی در راستای اجرای ماده 55 قانون حفاظت، حراست و صیانت از اراضی ملی و دولتی تشکیل و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

یوسفی، حفاظت منابع طبیعی و اراضی ملی را از وظایف همگان دانست گفت: افرادی که اقدام به تصرف اراضی می کنند، باید طبق قانون با آنان برخورد می شود.

وی گفت: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را دارند، باید پیش از خرید به منابع طبیعی مراجعه و از ملی نبودن اراضی اطمینان پیدا کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در پایان از مردم خواست برای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی هرگونه تخریب، تجاوز، شخم، تخریب، آتش سوزی و حضور گله‌های دام غیرمجاز را از طریق تلفن رایگان 1504 در سطح این استان برای پیگیری به بازرسان این اداره کل اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار