رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور:
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید محصولات صنعتی و معدنی در نیشابور داشتیم که از این میزان ۶۵ هزار تن آن و معادل ۶۵ درصد مجموع تولیدات صنعتی و معدنی این شهرستان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.
کد خبر: ۴۵۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴ 29 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،محمدجواد محبی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: تعداد معادن نیشابور ۶۶ معدن است که از این تعداد ۳۸ معدن فعال، ۲۸ معدن نیمه فعال است و اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر را داریم، همچنین تعداد ۱۰ معدن در فیروزه بوده که ۸ معدن آن با استخراج ۱۷۱ هزار تن فعال است و ۲ معدن نمک در این شهر فعال است و ۸۵۲۱ استخراج محصول دارند و ۲۰۰ اشتغال مستقیم وجود دارد؛ همچنین معادن مس در نیشابور داریم که در حال اکتشاف است.
وی افزود: شرکت فولاد خراسان یکی از شرکت‌‌های درجه یک کشور بوده که در نیشابور فعالیت می‌کند و ظرفیت تولیدی ۷۲۰۰ تنی دارد و کندله‌سازی آن با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه بوده که در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در خط ۲ این مجموعه هم به تازگی راه‌اندازی شده ۷۲۰ نفر مشغول به کار هستند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور در رابطه با جایگاه این شهرستان در حوزه سه حوزه صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نیشابور پس از مشهد دومین شهر بزرگ صنعتی در خراسان بزرگ است و این شهرستان در صنایع و معادن مختلفی همچون مواد غذایی، شوینده‌های بهداشتی، فیروزه و غیره فعال است.
محبی تصریح کرد: در حوزه صنعت باید در جهت رشد صادرات محصولات تولیدی گام برداریم و تسهیلات رونق تولید در عقد قراردادها در سال ۹۵ در این شهرستان ۱۰۵۵ میلیارد ریال برای ۵۷ واحد بوده و از این میزان ۴۳۶ میلیارد ریال برای ۲۸ واحد پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید محصولات صنعتی و معدنی در نیشابور داشتیم که از این میزان ۶۵ هزار تن آن و معادل ۶۵ درصد مجموع تولیدات صنعتی و معدنی این شهرستان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور در رابطه با آمار اشتغال‌ها در این شهرستان، بیان کرد: ۳۵۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال مستقیم ۱۳ هزار ۴۲۸ نفر و ۷۶ واحد معدنی داریم و ۶۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد شده است و به ازای هر اشتغال مستقیم ۴ اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار