معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک تهران گفت: پیاده راه رودخانه «درکه» به منظور زیبا سازی و توسعه تفرجگاه های طبیعی در حریم رودخانه های شمال تهران در حال اجرا است.
کد خبر: ۴۵۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 02 July 2017
بهمن محبوبی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، سامان دهی رود دره ها را از اولویت برنامه های زیست محیطی منطقه یک تهران دانست و اظهار داشت: درکه یکی از  قدیمی‌ترین و زیباترین محلات ییلاقی شمیرانات است و مسیر کوهستانی آن در شمال غرب تهران یکی از مسیرهای محبوب کوه پیمایی به شمار می رود و از شمال به رشته کوه توچال از شرق به اراضی دانشگاه شهید بهشتی  و از غرب به اوین و سعادت آبادو از جنوب نیز به اوین محدود می شود که در ارتفاع یک هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

وی گفت : رود دره درکه پایین، حد فاصل پل یادگار امام(ره) تا پل زندان اوین به طول تقریبی ۵۰۰ متر است که در این مسیر کانال بتنی به همراه کف سازی و پوسته سنگی ، پیاده رو سازی در ضلع غرب آن و پیاده رو سازی ضلع شرق حد فاصل کوچه باغستان هشتم  تا بن بست سحر به طور کامل اجرا شده و مقاوم سازی و تعریض پل زندان اوین تا انتهای تابستان قابل بهره برداری خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک تهران افزود: رود دره درکه بالا نیز حد فاصل پل ورودی ملاقات زندان تا پل میدان درکه به طول تقریبی ۸۵۰ متر طول است که ۲۳۰ متر کانال بتنی به همراه کف سازی و پوسته سنگی به طور کامل اجرا و ۱۵۰ متر کانال بتنی کوله اول آن اجرا و تعریض پل ورودی ملاقات زندان به همراه محوطه سازی بعد از پل و سیستم روشنایی و تکمیلی آن نیز در حال انجام است.

وی هدف از اجرای این طرح را استفاده فراغتی از دره های شمال تهران و کوهستان درکه و نیز جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در دره ها، ترویج ورزش کوهنوردی، حفاظت ازمحیط طبیعی دره ها وجلوگیری از تخریب کوهستان و مناظر طبیعی عنوان کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار