شخصیت های مذهبی و سیاسی استان تهران، همزمان با ۸ شوال، سالروز تخریب قبور ائمه در بقیع، بر عدم فراموشی تخریب قبور ائمه بقیع تاکید کردند.
کد خبر: ۴۵۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 03 July 2017
وحید محمدی یکتا- وهابیون تکفیری به بهانه های واهی مانند شرک و دیگر موارد اینچنینی، در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری، قبور ائمه در بقیع را تخریب کردند و از این طریق داغ بزرگی بر جهان اسلام وارد آوردند.
 
قبور بقیع، گذشته از اهمیت مذهبی و دینی، دارای ارزش والای تاریخی بوده و بخش اعظمی از تاریخ اسلام در این قبور رقم خورده است.
 
این حادثه را می توان دردناک ترین حادثه اسلامی معاصر دانست که توسط سومین حکومت وهابی رقم خورد و حمله وحشیانه ای به مرقدهای مطهر ائمه و اهل‌بیت ‌پیامبر(ص) صورت گرفت و تلخی این واقعه هرگز از اذهان شیعیان پاک نخواهد شد.
 
تخریب بقیع اوج بی منطقی سعودی ها است
 
آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن محکوم کردن این اقدام ننگین، اظهار داشت: قبور ائمه بقیع را به ویرانه ای تبدیل کردند، قصد آن ها از انجام چنین عملیات ننگین و سخیفی، چیزی جز دشمنی با اسلام و مسلمین نبود.
 
نماینده ولی فقیه در دیار ۱۵ خرداد، تخریب قبور ائمه بقیع را نماد دشمنی غرب با اسلام ناب محمدی(ص) دانست و گفت: استکبار جهانی به خوبی می دانست برای تضعیف اسلام، ابتدا باید شئون و نمادهای آن را از بین ببرد، به همین دلیل نیز این اقدام پست و ننگین را برای وارد کردن ضربه به همه اسلام و نه تنها یک مذهب انجام داد.
 
با سابقه ترین امام جمعه کشور ضمن ابراز تاثر عمیق قلبی نسبت به این اقدام فجیع، افزود: این اقدام اوج بی منطقی سعودی ها را نشان می دهد و باید هشتم شوال به روز عزای عمومی مسلمین تبدیل شود.
 
وی ضمن تاکید بر این که نمی توان با اقدامات قبیله ای و وحشیانه، نور اسلام را خاموش کرد، اضافه کرد: اسلام ناب محمدی(ص) هر روز قدرتمندتر از گذشته ظاهر شده و قطعا عده ای جاهل نمی توانند جلوی پیشرفت آن را بگیرند.
 
مدفون شدن حدود ۱۰ هزار نفر از صحابه در بقیع نشانه عظمت آن است
 
سید حسین نقوی حسینی نیز با تاکید بر این که بقیع قطعه ای از تاریخ اسلام است، به خبرنگار مهر گفت: بقیع تمام خاطرات و تاریخ اسلام و بزرگان اسلام، از ۱۴ قرن پیش را در خود جای داده است و صدمه زدن به این قبرستان، جبران ناپذیر است.
 
نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی مدفون شدن حدود ۱۰ هزار نفر از صحابه پیامبر گرامی اسلام(ص) در بقیع را نشانه عظمت این قبرستان دانست و افزود: افرادی که از اشاعه نور ایمان و توسل می ترسند، اقدام به چنان اقدامات وحشیانه ای می کنند.
 
وی به اوضاع غم انگیز کنونی این قبرستان اشاره کرد و افزود: اهانت هایی که به شخصیت های مدفون در این قبرستان شد، بسیار تاسف آور است.
 
جوانان ایران آماده ساخت مجدد قبور ائمه بقیع هستند
 
مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این اقدام وحشیانه در سال ها پیش، توسط برخی افراد بزدل و گمراه انجام شد و به شدت محکوم است، تکفیری ها از پیشرفت اسلامی ناب محمدی(ص) عصبانی بوده و هستند و سعی دارند به هر طریقی به آن ضربه بزنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی با اشاره به آمادگی جوانان ایران اسلامی برای ساخت مجدد قبور ائمه بقیع، اضافه کرد: با نابودی آل سعود، امکان ساخت قبور ائمه بزرگوار بقیع فراهم خواهد آمد.
 
وی با تاکید بر ناراحتی همه مسلمین جهان از این اهانت بر قبور ائمه بقیع و دیگر صحابه پیامبر اکرم(ص) گفت: تنها عده ای تکفیری، جاهل و دست پرورده انگلیس خبیث هستند که به این اعمال حقارت آمیز اقدام می کنند.
 
اقشار تاثیرگذار جامعه به تقبیح عملکرد سخیف گروه های تکفیری بپردازند
 
حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده نیز در این مورد به خبرنگار مهر گفت: بی احترامی به قبور بزرگان، در هیچ کجای دنیا و هیچ دین و آیینی مرسوم نیست و تخریب قبور ائمه بقیع، تصمیمی بود که دشمنان برای از بین بردن آثار تاریخ اسلام گرفتند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن محکوم کردن اقدام سخیف وهابی ها در تخریب قبور ائمه بقیع، ادامه داد: دشمن از این طرق قصد داشت بین امت اسلامی ایجاد تفرقه، پراکندگی و فتنه گری و فرقه سازی کند.
 
وی از مبلغین و مبلغات، روحانیون، خطبا، ائمه جماعات ، اعضای شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شعرای آئینی، جمعیت بانوان فرهیخته، مبلغات و اساتید، مسئولین و مدرسان قرآن و اقشار تاثیرگذار خواست در این ایام به بیان تالمات جامعه اسلامی در مورد این اقدام، ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و بصیرت افزایی و تقبیح عملکرد سخیف گروه های تکفیری در این اقدام سخیف و تاکید بر وحدت بین مسلمین جهان بپردازند.
 
مسلمین باید با هوشیاری کامل از گسترش تفکر وهابیت جلوگیری کنند
 
حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که ۸ شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری یادآور تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام به دست وهابیت ملعون است، افزود: امیدواریم خداوند این شجره خبیثه را ریشه کن کرده و شر آن ها را از سر مسلمین کوتاه کند.
 
امام جمعه دماوند ضمن تقبیح اعتقادات خاص وهابیت، افزود: وهابیت احداث ساختمان روی قبور را حرام می دانند و آن را نوعی شرک می دانند و فکر می کنند افرادی که به زیارت قبور می روند، قبور و صاحب قبر را می پرستند، در حالی که این چنین نیست.
 
وی گفت: زیارت نوعی احترام است و ما معتقدیم پیامبر اکرم(ص) و ائمه زنده هستند و نزد خدا روزی خورده و مقام بلندی نزد خداوند دارند، پیامبر اکرم(ص) خود، زمانی که زنده بودن به زیارت قبور حضرت حمزه سیدالشهدا و ... می رفتند و مردم را به رفتن زیارت شهدا سفارش می کردند، اما وهابیت در چنین روزی به قبور امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام و قبر منسوب به حضرت زهرا(س)، حضرت فاطمه بنت اسد، حضرت ام البنین و شهدای احد و دیگر شهدا و نیز پدر و مادر پیامبر(ص) و قبر فرزند امام صادق(ع) و فرزند پیامبر(ص) را تخریب کردند.
 
فتاح دماوندی گفت: در مکه نیز قبور حضرت خدیجه(س) و حضرت ابوطالب را تخریب کرده و در همان سال به کربلا حمله کرده و حدود ۷ هزار نفر از علما، سادات، بزرگان و مردم را در کربلا کشتند و ضریح امام حسین(ع) را تخریب کردند و همه اجناس قیمتی را به غارت بردند، قصد تخریب قبر پیامبر(ص) را نیز داشتند ولی از ترس مسلمین چنین اقدامی انجام ندادند، اما الان هم معتقدند که قبر پیامبر(ص) باید تخریب شود.
 
وی اضافه کرد: این افراد همان کسانی هستند که قبور امامین عسگریین را در سامرا با بمب گذاری تخریب کردند، متاسفانه عقیده این افراد به دلیل داشتن قدرت و ابزار تبلیغاتی و پول گسترش می دهند ولی همه مسلمین باید بیدار و هوشیار باشند و از نفوذ عقیده پلید وهابیت جلوگیری کنند، این تکفیری ها هم اهل سنت را تحت فشار قرار دادند و هم شیعیان را، متاسفانه بخشی از عقیده وهابیت در ترور و در گروه های داعش، النصره و دیگر گروه ها متجلی شده است.
 
امام جمعه دماوند گفت: این تروریست ها شیعه و سنی را سر می برند، اما بحمدالله مردم بیدار هستند و در عراق، سوریه و دیگر بلاد در حال مبارزه با این افراد هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار