مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از صدور ۸۶ هزار و ۸۹۶ سند کاداستر در کرمان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ 05 July 2017
رضا طالبی زاده عصر سه شنبه در نشست مشترک شواری اداری و قضایی استان کرمان اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک مجموعه حاکمیتی زیر مجموعه قوه قضاییه است که بیش از ۱۰۵ سال قدمت دارد و در بخش های متعدد به دولت و مردم خدمت رسانی می کند.

وی افزود: مهم ترین بخش خدمات رسانی این سازمان تثبیت مالکیت مردم و دولت است که همه مردم و مسئولان به نوعی ثبت را با ملک، املاک و اسناد می شناسند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به تعامل و همکاری موجود بین دستگاه های وابسته به قضائیه و مدیران اجرایی در استان کرمان افزود: در تثبیت مالکیت اراضی دولتی طبق قانون موظف شدیم ظرف پنج سال مالکیت دولت و مردم را تثبیت کنیم.

طلبی زاده با اشاره به اینکه از اجرای قانون تثبیت مالکیت دولت و مردم دو سال و سه ماه گذشته است، گفت: تمامی عرصه های دولتی در سطح کشور بیش از ۱۴۳ میلیون هکتار است و تثبیت مالکیت در سطح کشور ۲۳ هزار و ۴۰۰ هکتار است.

 مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: در استان کرمان هشت میلیون و ۲۰۶ هزار هکتار از اراضی دولتی تثبیت شده است به این معنا که بیش از یک سوم تثبیت اراضی دولت مربوط به استان کرمان است که نشان دهنده تعامل خوب دستگاه های اجرایی و قضایی است.

وی گفت: بیش از ۴۰ درصد پرونده های ورودی به محاکمه قضایی مربوط به مسکن و زمین است.

طالبی زاده بیان داشت: با توجه مشکلات متعدد در بایگانی های ادارات ثبت، در سال گذشته ۱۱میلیون برگ سند در ادارات ثبت کرمان، ماهان، شهداد و گلبافت را توانسته ایم آرشیو و اسکن کنیم که می تواند از فساد اقتصادی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ پرونده بالغ بر ۱۰ میلیون برگه را بازسازی کنیم، افزود: بالای ۸۰ درصد  خدمات که ارائه می دهیم نیاز به فیزیک پرونده ندارد و به صورت الکترونیکی انجام می شود؛ این در حالی است که تمام خدمات ثبت باید الکترونیک به مردم ارائه شود و ارتباط بین کارمند و مردم که زمینه ساز فساد اقتصادی است برطرف خواهد شد.

صدور ۸۶ هزار و ۸۹۶ سند کاداستر در کرمان

طالبی زاده ادامه داد: در سال گذشته ۸۶ هزار و  ۸۹۶ سند کاداستر در کرمان صادر کرده ایم و یکی از عواملی که مربوط به املاک و کاداس است طرح شمیم (شبکه ما هواره ای یکپارچه مالکیت) است به گونه ای که ۱۲ ایستگاه ماهواره ای در استان ایجاد کردیم که نقشه ها در کمترین زمان بتوانیم انجام دهیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه ۲۰۸ دفترخانه اسناد رسمی در استان کرمان داریم، اظهار کرد: ۱۱۵ دفتر ازدواج و ۱۹ دفتر طلاق در استان وجود دارد.

 وی گفت: از سال گذشته دست نویسی دفاتر املاک در دفترخانه ها حذف شد و استفاده از دستگاه اسکنر اثر انگشت از جعل و تخلف در اسناد جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان موقعات بانکی از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک وصول شده است، گفت: در مقایسه با سال ۹۴ که ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است با سه برابر افزایش موقعات بانکی روبرو بوده ایم.

طالبی زاده یادآور شد: تعداد معاملات ثبت شده توسط دفاتر اسناد ثبت رسمی در سال گذشته ۵۳۴ هزار و ۳۱۲ سند بوده است که با توجه به رکود اقتصادی رقم خوبی است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته هزار و ۲۵۹ شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری در استان ثبت شده است و هفت هزار و ۳۲۱ تغییر شرکت اعم از سرمایه گذاری و غیره داشتیم؛ همچنین ۱۴۱ شرکت منحل شده هم به ثبت رسید.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد و املاک یکی از ادارات درآمد زا استان است، گفت: در سال گذشته بیش از  ۱۷ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان واریزی به خزانه داشته ایم که ۴۲ درصد به حساب هلال احمر و هشت درصد به حساب شهرداری ها و ۵۰ درصد به خزانه واریز می شود.

وی یادآور شد: در بخش ساختمان اداری ثبت و اسناد اقدامات خوبی انجام داده ایم اما بخش منوجان، قلعه گنج، فاریاب، عنبرآباد، کوهبنان و رابر  فاقد اداره ثبت اسناد و املاک است که مشکل ساختمان و نیرو داریم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار