برادر دو شهید ضمن اشاره به اقدامات وزیر بهداشت در دولت یازدهم و همچنین برخی منتقدانش، خطاب به وی نوشت:« هاشمی دوام بیاور؛ برای آن کودک کپر نشین روستای رودبار. نه رودبار گیلان، رودبار کرمان که فقط تو را به‌عنوان مسئول می‌شناسد و آب خوردنش را هم از تو می‌خواهد.»
کد خبر: ۴۵۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 09 July 2017
دکتر سید مهدی رحیمی، برادر سردار شهید دکتر سید احمد رحیمی و بسیجی شهید سید علیرضا رحیمی در آستانه تعیین کابینه دولت دوازدهم در یادداشتی خطاب به دکتر سیدحسن هاشمی نوشت:« امروز که سخن از ماندن یا رفتن دکتر هاشمی بسیار می‌شنویم، به نظر می‌رسد باید عملکرد دکتر هاشمی را بدون تعصب و سوگیری مرور کنیم؛ من در اینجا چند نکته را می‌گویم و مابقی با دوستان دیگر.

۱- دکتر هاشمی پزشک متمول ایرانی از تمام درآمدهایش می‌گذرد و به وزارت می‌آید و امور بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را پی‌گیری می‌کند.

پس هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید او برای کسب پول و ثروت آمده، بلکه ایثار را در این زمینه معنی کرده و از درآمدهای شخصی‌اش گذشته تا به سوی اهداف معتقد به آنها حرکت کند.  

۲- دکتر هاشمی شجاعتی بی‌نظیر در تصمیم گیری دارد.

او تصمیم گرفت طرح تحول را اجرا کند. بخشی از طرح تحول مربوط به پزشکان است که ظاهرا علیرغم دریافت‌های عالی هنوز ناراضی هستند؛ البته حساب پزشکان عمومی در این زمینه جداست و اعتراضات آنها کاملا منطقی است.

اما بخش بعدی مربوط به مردم است، او به‌ یاری مردم آمد و در هر زمینه‌ای که توانست به آنها کمک کرد؛ از داروهای بیماری‌های خاص، پرداختی از جیب بیماران بستری و... پس مردم از او راضی هستند.

طرح تحول سلامت البته جنبه سخت افزاری هم دارد که باید دیده شود، ساخت این تعداد بیمارستان با کیفیت عالی و سرعت بالا نشان از دقت هاشمی بر این مقوله و شناخت کافی او از درمان دارد.

۳- هاشمی وزیری سختکوش است، صبح و شب نمی‌شناسد و تمام وقتش صرف سرکشی و بازدید از طرح‌های طراحی شده می‌شود و خود در جریان تمام امور قرار دارد. 

۴- هاشمی برعکس دیگران فقط کلنگ زنی نکرد، بلکه بعد از هر کلنگ زنی به‎سرعت بیمارستان، پایگاه درمانی و... به بهره برداری رسید،  پس او عملکرد پوپولیستی ندارد. 

۵- هاشمی برعکس اینکه از نگاه منتقدانش در قشر بسیار مرفه جای می‌یرد ولی بسیار راحت زندگی می‎کند و با قشر ضعیف جامعه براحتی ارتباط می‌گیرد.

کدام مسئول را می‌شناسید که شب را در مسجد روستاهای سیستان و بلوچستان خوابیده باشد و یا شب را در روستاهای چهارمحال و بختیاری در منزل کدخدا گذرانده باشد و روز چشم روستائیان را عمل کرده باشد.

شاید بگوئید ریا می‌کند. ولی خداوکیلی من و شما چقدر حاضر به این ریاکاری آنهم مجانی هستیم؟  

پس او درد مردم را خوب فهمیده. اشتباه نکنید جنس کارهای او از نوع غارتگران بیت المال نیست، جنس کارهای او از نوع شهید مهدی باکری است.

۶- اما در سیاست هم او برای من و شما و ایران موثر بوده است. در زمانیکه همه در هراس دفاع از روحانی بودند او یک تنه از روحانی دفاع کرد؛ گویی در جهاد سازندگی است و برای رزمندگان سنگر می‌سازد و هر لحظه آماده برخورد گلوله تانک و یا موشک است، او به همان قدرت برای آیندگان و فرزندان ما سنگر ساخت بدون هراس از برخورد موشک‌های بعدی.

آری بسیاری از حملات به هاشمی همان موشک‌هایی است که از فرط عصبانیت از عملکرد شجاعانه او در انتخابات به او شلیک می‌شود و باید دعا کرد او مانند دوران جوانی‌اش و مانند پیر و مرادش آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقابل این شلیک‌های آغشته به تهمت و کینه و حسادت و بغض دوام بیاورد.

من به سهم خود به او می‌گویم، هاشمی دوام بیاور؛ برای آن کودک کپر نشین روستای رودبار. نه رودبار گیلان، رودبار کرمان که فقط تو را به‌عنوان مسئول می‌شناسد و آب خوردنش را هم از تو می‌خواهد.

هاشمی تو خوب می‌دانی، آنان که در راه خدا تلاش می‌کنند تنها باید منتظر باشند تا خدای رحمان و رحیم به آنان مزد و اجر نیکو دهد.»
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار