شهردار شهرقدس گفت: با تصویب شورا سند پنج‌ ساله در حال تنظیم و تدوین است تا براساس این سند چشم‌انداز هر سال بودجه مرتبط با برنامه‌ها را تعیین و در مسیر آن اقدام کنیم و به ‌طور قطع این سند با تصویب شورا از سال آینده اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 11 July 2017
سید مهدی محمدی فرماندار شهرقدس صبح امروز در ملاقات عمومی فرماندار، شهردار و رؤسای ادارات شهرستان قدس با شهروندان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان قدسی شهری نوپا است و برای استقرار دستگاه‌های اداری و ساختار اداری مسنجم نیازمند زمان است.
 
وی افزود: مجموعه فرمانداری شهرستان که وظیفه برقراری انسجام و وحدت در سطح شهرستان و میان ادارات را برعهده دارد، تا حدودی در این مدّت کم توانسته‌ است با پیشبرد اقدامات خود در مسند پاسخگویی به شهروندان شریف شهر حاضر شود.
 
فرماندار شهرستان قدس با بیان اینکه سرنوشت هیچ قومی را به جز خود آن قوم نمی‌تواند تغییر دهند تصریح کرد: علی‌رغم تمام مشکلات و نواقص و کاستی‌هایی که در سطح کلان کشور ی وجود دارد؛ اما مردم بصیر کشورمان بار دیگر پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، و امیدواریم دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز با اجرای منویات مقام معظم رهبری گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات مردم در سطح کشور باشند.
 
محمدی همچنین با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر عنوان کرد: خوشبختانه انتخابات شورای شهر نیز با حضور و مشارکت حداکثری شما شهروندان شریف برگزار شد، و ما نیز امیدواریم شورای اسلامی دوره پنجم با تمام توان و خلاقیت در مجموعه مجلس شهری خدمت کنند.
 
وی افزود: اگر توفیقی باشد و بنده در این شهر حضور داشته باشم هر سه ماه یک‌بار از اعضای شورا می‌خواهم که در مساجد و محلات پاسخگوی شهروندان بوده و به بیان عملکرد و اقدامات انجام ‌شده‌ خود بپردازند.
 
محمدی با اشاره به افتتاح پل تقاطع غیرمستقیم در این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: افتتاح این پل جز افزودن بر مشکلات این شهر توفیق دیگری ندارد، و من از شهردار توانمند و تلاشگر این شهر که هم عملکرد خوبی داشته‌اند خواستارم که برای حل مشکلات بعد از افتتاح این پل مطالعات تحقیقاتی و راه‌حل جامعی را بیاندیشند.
 
در ادامه محمدصادق کولیوند شهردار قدس اظهار داشت: شهرداری یکی از نهادهای شهری است که به لحاظ قانونی نزدیک به 200 وظیفه برعهده دارد، و ما به ‌عنوان متولیان آن در شهرقدس با تمام توان تلاش کرده‌ایم که با وجود همه مشکلات بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.
 
وی افزود: برخی خدمات شهرداری را همه عموم لمس نمی‌کنند؛ اما آن اقدامات که عموم مردم با آن بیشتر سروکار دارند در حوزه‌های عمرانی، خدمات شهر و مجموعه سازمان‌های شهرداری است، که در این راستا نیز در سال‌های اخیر تلاش شده در ابتدا کاستی‌ها و در ادامه نیازهای حال و آینده شهر به ‌خوبی پیگیری و در جهت آن اقدامات مقتضی انجام شود.
 
شهردار قدس در ادامه سخنان خود به موضوع پل ورودی شهر اشاره کرد و گفت: مجموعه شهرداری قدس در راستای جلب رضایت شهروندان و پیشرفت پروژه تاکنون حدود 8 میلیارد تومان پرداخت کرده است، تا مردم بتوانند به ‌خوبی از آن بهره ببرند، افتتاح پروژه پل نیز هرچند ترافیک شهر را به ‌واسطه میزان ورودی خودروهای عبوری افزایش می‌دهد، اما برنامه‌ریزی‌هایی شده تا با ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح در بلوار 45 متری انقلاب ابتدای خیابان امام خمینی(ره)، این مشکل نیز برطرف شود.
 
کولویند عنوان کرد: در حوزه فضای سبز نیز در سال گذشته با پیگیری‌ها و تصمیم اعضا شورا شهر بر آن شدیم تا باغ 47 هکتاری که در تصریف مالکیت خصوصی بود، خریداری و سرانه فضای سبز را افزایش دهیم، و در ادامه نیز با قوت هر چه بیشتر در جهت افزایش سرانه‌ها و رفع نیازهای عمومی شهروندان حرکت می‌کنیم.
 
وی همچنین با اشاره به بحث بهبود زیرساخت‌ها در شهر تصریح کرد: در این زمینه نیازمند تدوین برنامه گسترده و منسجمی هستیم، و در همین راستا و با تصویب شورا سند پنج‌ ساله در حال تنظیم و تدوین است تا براساس این سند چشم‌انداز، هر سال بودجه مرتبط با برنامه‌ها را تعیین و در مسیر آن اقدام کنیم و به ‌طور قطع این سند با تصویب شورا از سال آینده اجرایی می‌شود.
 
شهردار قدس عنوان کرد: در بخش پایگاه اورژانس در سطح شهر نیز با توجه به اینکه این مورد جز وظایف ما نیست؛ اما به جهت نیاز شهر و شهروندان احداث چهار پایگاه در دستور کار قرار گرفت، که دو پایگاه آماده و پایگاه سوم تا آذرماه و آخرین پایگاه نیز از ابتدا سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به نیاز مبرم شهر به پارکینگ عمومی و طبقاتی گفت: در رابطه با پارکینگ طبقاتی نیز بخش‌نامه‌ای را به شهرداری‌های مناطق ابلاغ کردیم تا بدون تأمین پارکینگ برای هیچ ساختمانی مجوز صادر نشود مگر اینکه از لحاظ فنی نتواند تأمین پارکینگ کند.
 
شهردار قدس خاطرنشان کرد: در کنار این ابلاغ، طرح‌های تشویقی دیگری نیز برای شهروندان در نظر گرفته‌ایم که بر این اساس مالکانی که اقدام به تأمین پارکینگ برای ساختمان خود کنند، بدون عوارض قانونی و با اعطا مجوز احداث 10درصد بنا به‌ عنوان ملک تجاری به آن‌ها ارائه دهیم.
 
کولیوند همچنین با اشاره به جابه‌جایی صنوف مزاحم در سطح شهر تصریح کرد:‌ به جهت نیازهای شهر، شهرداری خدمات خود را در این زمینه انجام داده است، و بحث آسفالت و بهسازی معابر هم به ‌خوبی در حال انجام است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن جابه‌جایی این صنوف به محل مربوطه در خیابان امامزاده صورت گیرد.
 
وی در ادامه به اجرای دوربین‌های شهری اشاره کرد و گفت: در بحث دوربین‌های شهری، 18 نقطه شهر شناسایی ‌شده و پایه‌های دوربین نیز نصب‌ شده‌اند، که با توجه به آماده شدن مرکز مدیریت دوربین‌های ترافیکی نظارتی، به ‌احتمال بسیار زیاد تا پایان سال نیمی از این دوربین‌ها راه‌اندازی می‌شوند.
 
شهردار قدس با تأکید بر این موضوع که شهرداری قدس مبلغ 80 میلیارد ریال از سازمان آب طلب دارد افزود: با وجود مشکلات عدیده‌ای که در حوزه مالی ادارات وجود دارد، شهرداری به جهت بهبود نیازهای شهری تاکنون همکاری خوبی با اداره آبفا شهرستان داشته است، تا پروژه‌های شهر بدون خلل در حوزه آب و فاضلاب پیگیری شود چرا که بر این باوریم وظیفه اصلی ما خدمت به شهروندانمان است.
 
کولیوند در پایان خاطرنشان کرد: خواسته ما به ‌عنوان خادم شما در جایگاه شهردار این شهر این است که رعایت قوانین را در رأس امور قرار دهیم تا کمتر با مشکلات خرید و فروش ملک و مسائل مرتبط با انشعابات روبه‌رو شویم و در این ‌بین اگر اقدامی در جهت کاهش تخلفات در سطح شهر انجام می‌شود، به ‌طور قطع در مسیر قانون بوده و بدون مجوز هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار