کد خبر: ۴۵۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 11 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدير عامل شرکت فرودگاههاي کشوري گفت : گواهينامه فرودگاهي در چارچوب و استانداردهاي بين الملي و افزايش ايمني مسافران است.
رحمت الله مه ابادي در مراسم اعطاي لوح گواهينامه فرودگاهي به فرودگاه شهيد صدوقي يزد که با حضور رييس سازمان هواپيمايي برگزارشد، گفت: با توجه به رشد شتابان ترافيک هوايي و پاسخگويي به تقاضاي هوايي، استاندارد سازي مهمترين چالش هوانوردي در کشور است.
وي ادامه داد: تامين ايمني پروازها، ارتقاي سطح خدمت رساني به مسافران به هدف قرار گرفتن کشور در جايگاه مناسب منطقه از مهمترين دغدغه مديران ارشد شرکت فرودگاهي و مديران است.
مه آبادي تاکيد کرد: در دو سال اخير با تغيير نام ناوبري هوايي کشور، اکثر فرودگاههاي کشور به کارگاههاي سازندگي تبديل شدند.
مه ابادي افزود: 121 پروژه در فرودگاههاي مختلف نوسازي، بهسازي و تامين تجهيزات شده اند.
وي ادامه داد: در سال گذشته هزار ميليارد تومان پروژه افتتاح شد و برخي منتظر افتتاح رسمي هستند.
مه ابادي ادامه داد: يکي از اقدامات شرکت فرودگاهي تلاش براي دريافت گواهي نامه فرودگاههاي بين المللي بود، زيرا تعداد زيادي از فرودگاههاي بين المللي داراي گواهينامه بودند که تعليق شده بود.
وي تصريح کرد:امروز گواهينامه بين المللي به فرودگاه شهيد صدوقي اعطا شدو 3 فرودگاه ديگر ازجمله چابهار بندرعباس و (لارم) نهايي شده است و برخي فرودگاه‌هاي کشور ازجمله مشهد، تبريز، اصفهان، شيراز و مرز هوايي بوشهر نهايي شده و مستلزم همکاري ديگر نهادهاست.
وي تاکيد کرد: علاوه بر مقررات داخلي ملزم به تبعيت مقررات بين المللي هستيم و هدف از گرفتن گواهينامه، اطمينان از ايمني و استاندارد بودن شرايط فيزيکي و تسهيلات با استاندارد و دستورالعمل‌هاي جهاني است.
در ادامه علي عابدزاده ريس سازمان هواپيمايي کشور تصريح کرد: در سالهاي گذشته بيشترين توجه به کار فيزيکي و ساخت فرودگاه‌ها، ابنيه و ايجاد شرکت هواپيمايي بود و اقدامات موثري در فيزيک کار صورت گرفته است.
وي ادامه داد:توجه به فرودگاههاي کشور يکي از مباحث مهم در چرخه بين المللي است تا به راحتي در فرودگاه‌ها رفت و امد کنيم.
عابدزاده افزود: در 30 سال گذشته اداره خط هوايي فرودکاه‌ها متفاوت بودو گواهينامه فرودگاهي را براي يکنواخت شدن مقررات با شرکت‌هاي خارجي الزامي کرديم تا گواهينامه بين المللي صادر کنيم.
عابدزاده تصريح کرد: بعد از صدور گواهينامه، نظارت بر اداره فرودگاه‌ها بيشتر مي‌شود.
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري تصريح کرد: صنعت هوايي بسيار با اهميت است و در طول سالهاي گذشته شرايط خوب و بي نظيري داشتيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار