فرماندار اردکان با تأکید بر نقش محوری ثبت به‌ موقع وقایع حیاتی در امور توسعه‌ای ، فرهنگ‌سازی در زمینه ثبت وقایع حیاتی را امری مهم خواند.
کد خبر: ۴۶۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 16 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛هادی مقیمی  درنشست شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان افزود: ثبت و استخراج آمار دقیق و منظم وقایع حیاتی منشأ آمار ارزشمندی برای کشور خواهد بود که در دقت برنامه‌ریزی‌ها تأثیر بسزایی دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که تاکنون در راستای ثبت به‌موقع وقایع حیاتی صورت پذیرفته دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز باید در کنار اداره ثبت احوال عنایت ویژه‌ای به این مقوله مهم داشته باشند.
مقیمی با تشکر از تلاش بی‌وقفه پرسنل اداره ثبت احوال اردکان رئیس این اداره را یکی از مدیران کوشا، پیگیر و متخصص در حوزه کاری خود خواند و افزود: بازتاب خدمات ارزنده و تأثیرگذار این نهاد دولتی باید بیشتر از سوی روابط عمومی آن به سمع و نظر مردم شهرستان برسد.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اردکان نیز گزارشی از ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و آمار عملکرد سال 1395 و مقایسه آن با مدت مشابه سال‌های قبل ارائه کرد.
جمال موتاب با اشاره به اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی، گفت: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی باید حساس باشند، چرا که مهلت اعلام ولادت حداکثر 15 روز پس از تاریخ ولادت و مهلت اعلام فوت نیز حداکثر 10 روز پس از تاریخ فوت است.
وی با بیان این که در سال گذشته 300 مورد فوت در شهرستان اردکان ثبت شده است، گفت: از تعداد کل افراد فوتی در این شهرستان 165 نفر آن مرد و 135 نفر زن بوده‌اند.
موتاب خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان از جمله دلایل مرگ و میر در شهرستان اردکان ثبت گردیده است.
این مقام مسئول در ادامه ثبت 602 مورد ازدواج و 53 مورد طلاق را از دیگر وقایع اردکان در سال 95 عنوان کرد و افزود: در سه ماه گذشته امسال 516 مورد ولادت، 81 مورد فوت، 174 ازدواج و 9 مورد طلاق ثبت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 0.3 درصد افزایش ولادت، 19 درصد افزایش فوت و کاهش 12 درصدی ازدواج و کاهش 66 درصدی طلاق داشته است.
موتاب خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در زمینه موالید شهرستان اردکان تولد 204 نفر در خرداد ماه سال جاری بوده که در تاریخ شهرستان اردکان این اتفاق بی‌نظیر بوده است.
وی همچنین با اشاره به فراوانی پنج اسم اول نوزادان تولد یافته گفت: پنج اسم اول ثبت‌شده در ثبت‌احوال در گروه پسران به ترتیب ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، محمد و حسین و پنج اسم دخترها، فاطمه، زینب، زهرا، نازنین‌زهرا و فاطمه‌زهرا بوده است.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار