تابناک: فرماندار سمیرم از اجرای طرح پایلوت ساماندهی و حمایت از بنگاه های کسب و کار خانگی خرد و کوچک در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ 13 February 2015
به گزارش تابناک، محمد حسین نصرتی روز جمعه در گفت و گو با  ایرنا افزود: اجرای نمونه این طرح بعد از سفر اخیر مسوول این بخش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سمیرم مطرح و قطعی شد.

وی هدف از اجرای این طرح را پایدار سازی کسب و کارهای خانگی، توسعه اشتغال، تقویت فرهنگ کار جمعی، بهره وری نیروی کار سرمایه و توسعه زمینه درآمد و بهبود معیشت افراد برشمرد و اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی هدف اصلی ساماندهی کسب و کارهای خانگی است.

این مسوول ادامه داد: سازمان های مردم نهاد فعال، خیریه ها، بنگاه های خصوصی و تعاونی، شرکت های مادر تخصصی دارای مجوز و تعاونی های مرتبط می توانند با دریافت تسهیلات ارزان قیمت بانکی با توجه به شرایط قید شده در آئین نامه طرح تهیه شده در این طرح پایلوت مشارکت کنند و سهیم باشند.

فرماندار سمیرم با اشاره به سابقه متقاضیان مشاغل کوچک و خرد برای مشارکت در طرح توضیح داد: هر شخص یا تعاونی دارای سابقه کار مفید قبلی و حتی افراد حقیقی که دارای سه سال سابقه کارآفرینی سود ده بوده اند می توانند این طرح را اجرا کنند که البته برای مناطق کمتر توسعه یافته یک سال برای سابقه کار کافی است.

نصرتی خاطرنشان کرد: برای تشکیل این مشاغل نیز تکالیفی از جمله: داشتن حداقل پروانه کسب، تهیه طرح توجیهی، انعقاد قرارداد همکاری، همکاری با نهادهای مربوطه و بانک های عامل، ساماندهی مستمر بنگاه های وابسته و مدیریت فرآیند تولید شامل مهارت، آموزش و تامین موارد اولیه قید شده است.

به تصریح وی، میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان واجد شرایط از 100 تا یکهزار میلیون ریال خواهد بود.

شهرستان سمیرم با افزون بر 100هزار جمعیت روستایی، شهری و عشایری، 120 روستا، چهار شهر و چهار بخش و اشتغال 92درصدی مردم در بخش کشاورزی و دامداری و دو هزار و 600 واحد صنفی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار