تابناک: رئیس انجمن سینماگران استان اصفهان گفت: یکی از مشکلات اصفهان نداشتن سالن نمایش تئاتر و سینما است که امید داریم به زودی امکانات و زیرساخت‌ها در این شهر به وجود آید.
کد خبر: ۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲ 13 February 2015
سیدمحسن طباطبائی در دیدار استاندار با سینماگران اصفهان با بیان اینکه انجمن سینماگران استان اصفهان از 3 سال پیش کار خود را آغاز کرده، اظهار داشت: این انجمن 300 عضو دارد که 170 نفر از هنرمندان سینماگران استان دارای کارت حرفه‌ای هستند و در کمیته‌های کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه نویسی، تصویربرداری، دوبله، تدوین، گریم، مستندسازی، موسیقی و انیمیشن فعال هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مستندسازان اصفهانی جایزه نخست جهانی را در جشنواره قطر به دست آورده، افزود: اگر 10 سال پیش برای ساخت تولیدات سینمائی 80 درصد عوامل از تهران می‌آمدند، اکنون با حضور این نیروهای حرفه‌ای در اصفهان توان 100 درصدی تولید فیلم در اصفهان وجود دارد.

رئیس انجمن سینماگران استان اصفهان با اشاره به سفر دولت تدبیر و امید و دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان اصفهان تصریح کرد: اکنون در حوضه صنعت و کشاورزی همه ظرفیت‌ها برای توسعه پر شده و تنها در ظرفیت گردشگری و فرهنگ و هنر می‌توان به توسعه دست یافت و به واقع در هیچ شهری مثل اصفهان هنرمندانی تراز اول حضور ندارند.

وی با بیان اینکه باید بر روی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری اصفهان برنامه‌ریزی کرد، گفت: انجمن سینماکران اصفهان اکنون محل مناسبی را در دست ندارد که از استاندار می‌خواهیم که یک خانه میراثی قدیمی را در اختیار این انجمن قرار دهد.

طباطبائی با بیان اینکه این انجمن درخواست دارد که ظرفیت‌های سینماگران اصفهان در جلسه شورای اداری استان معرفی شوند، خاطرنشان کرد: هر سال در بهار سینمای ایران برخی از فیلم‌ها به اصفهان می‌آمد اما امسال متاسفانه این رویداد مهم فرهنگی در اصفهان رخ نداد که هیئتی در تهران به وجود آمده که 5 فیلم برگزیده سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر را انتخاب و در صورت امکان در سینماهای اصفهان اکران شود.

وی با بیان اینکه نداشتن سالن نمایش یکی از معضلات فرهنگی اصفهان بوده، گفت: یکی از مشکلات اصفهان نداشتن سالن نمایش تئاتر و سینما است که امید داریم به زودی امکانات و زیرساخت‌ها در این شهر به وجود آید و این انجمن نیز آمادگی دارد که در برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره‌ها در اصفهان به عنوان بازروی مشورتی همکاری کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار