شهردار منطقه ۲۰ تهران از رشد ۹۰ درصدی پروانه های صادر شده در محدوده بافت فرسوده این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 24 July 2017
سید احمد صفوی در جمع خبرنگاران با بیان این که پروانه های صادره بافت فرسوده منطقه ۲۰ رشد مناسبی داشته است، افزود: از ابتدای سال تاکنون، یک صد و ۴۴ پروانه ساختمانی صادر شده است که ۳۲ مورد آن در محدوده بافت فرسوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۹۰ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به تخفیف های ۱۰۰ درصدی عوارض صدور پروانه که شامل نوسازی بافت های فرسوده می شود، گفت: در چهارماهه نخست سال جاری در ازاء نوسازی ۵۰۴۰۲۵ مترمربع بافت فرسوده، مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال تخفیف اعمال شده است تا مالکان بافت فرسوده به نوسازی بناهای قدیمی خود ترغیب و تشویق شوند.

شهردار منطقه ۲۰ تهران یادآور شد: مراجعه حضوری کارشناسان به درب منازل و آگاه سازی شهروندان به صورت پلاک به پلاک، جلب مشارکت افراد تاثیر گذار محلی، فعال سازی کمیته نوسازی بافت فرسوده در محله ها، برپایی جلسات مستمر هفتگی با هدف بررسی روند نوسازی و رفع مشکلات احتمالی پیش رو از مهمترین اقداماتی بوده است که مدیریت شهری منطقه ۲۰ در سال های اخیر انجام داده است تا فرهنگ نوسازی بافت فرسوده و املاک قدیمی ترویج شود.

بر اساس این گزارش و به دنبال ابلاغ قانون احیای بافت فرسوده در سال ۸۹،  ۷۷۶۴ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۲۰ شناسایی شده بود که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ پلاک در ۱۵ محله این منطقه جنوبی نوسازی شده اند و مابقی نیز در فرآیند نوسازی قرار دارند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار