معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران از تهیه کتابچه ای تحت عنوان زندگینامه امامزادگانی که مرقدشان در شمال تهران قرار دارد با هدف آشنایی با سیره این بزرگان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 24 July 2017
سعید کارگران در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شمیرانات که با حضور عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات ، مهندس فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه یک و دیگر اعضای شورا در شهرداری منطقه یک برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: در محدوده منطقه یک شهر تهران هفت امامزاده (ع) قرار دارد که تهیه کتابچه ای از زندگی نامه این عزیزان در دستور کار قرار گرفت و تا کنون کتابچه دو امامزاده صالح ابن موسی الکاظم (ع) و علی اکبر (ع) توسط نشر شهر به چاپ رسیده است.

کارگران با اشاره به اینکه در اجرای برنامه های فرهنگی سعی شده زیرساخت ها همزمان با توسعه مفاهیم و مباحث گسترش پیدا کند افزود: راه اندازی بنیاد نهج البلاغه یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی در منطقه است.

وی اظهار داشت: این بنیاد یکی از بنیادهای قدیمی ، اصیل و موثر در کشور و سطح بین المللی  است که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دین پرور در منطقه شمیرانات فعالیت می کند و با استفاده از این فرصت فرهنگی، کتابخانه عمومی شمیرانات و تخصصی نهج البلاغه را توسعه داده ایم.

شهردار منطقه یک نیز در جمع اعضای شورا به بیان عملکرد شهرداری در سال های اخیر پرداخت و گفت: امامزاده صالح (ع) بعنوان قطب مذهبی و فرهنگی شمال تهران شناخته شده است که باید به صورت ویژه به آن رسیدگی کرد لذا توسعه آن یکی از پروژه های فرهنگی مهم منطقه است که در بخش جنوبی آن اجرا می شود.

سلیمانی صدور پروانه های ساختمانی مبتنی بر طرح تفصیلی در سال های اخیر، رسیدگی به وضعیت شهرک های اقتدار، صدف و قائم(ع)، اجرای رمپ غیر همسطح شهید چمران – تابناک، اجرای خیابان 35 متری شهید افتخاری و... را از جمله اقدامات در حال اجرا در منطقه دانست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار