تابناک تهران - محمدسالاری، عضور شورای شهر تهران، با اشاره بر ایجاد طرح تشویقی برای برخی موتورسیکلت ها گفت: "این طرح باید مورد بررسی های بیشتری قرار بگیرد. به نظر بنده می توان طرح تشویققی برای موتورسیکلت هایی که معاینه فنی داشته و آلایندگی کمتری دارند در نظر گرفت."
کد خبر: ۴۶۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 25 July 2017
طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری موظف به ساماندهی تمامی موتور سیکلت ها و راکبان این کلانشهر شهر شد، و به همین دلیل مرکز صدور آرم طرح ترافیک اقدام به ثبت نام موتورسیکلت ها  برای اخذ مجوز طرح ترافیک کرد. 

این اقدام در حالی به مرحله اجرا گذاشته شد، که  اعضای شورای شهر تهران هم از موضوع ثبت‌نام طرح ترافیک توسط شهرداری بی‌اطلاع‌ هستند. ابوالفضل قناعتی،  اقبال شاکری و محسن سرخو از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. در این میان سرخو می‌گوید که اقدام شهرداری برای ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها برای کار آماری است.

اما در مجموع هنوز هم انتقاداتی به این طرح وجود دارد. هرچند امسال قرار بر این است که مجوز طرح ترافیک موتورسیکلت ها به صورت رایگان ارائه شود، اما مشکل سال های آتی را حل نکرده و به گفته برخی منتقدین راه حل یک سال رایگان کردن نیست و همچنان صورت مسئله پابرجاست.

محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران درباره مجوز طرح ترافیک موتورسیکلت ها گفت: "بحث واگذاری طرح ترافیک برای موتورسیکلت ها از دو نگاه قابل بررسی است. در نگاه اول توجه به این موضوع که قسمتی از جامعه شهروندی از طریق موتورسیکلت امرار معاش کرده، و این گروه قطعا نیاز دارند که در مرکز شهر و در محدوده طرح ترافیک رفت و آمد کنند. در نتیجه ایجاد طرح ترافیک و شرط اخذ مجوز باعث بالارفتن هزینه های این قشر کم درپآمد خواهد شد که جای نگرانی دارد. "

وی ادامه داد: "در نگاه دوم بحث تولید آلودگی موتورسیکلت هاست، که این روزها تمام مردم به میزان آلایندگی آن آگاهی دارند. در شهری همچون تهران که آلودگی هوا بسیار زیاد است، قطعا باید برای آلاینده ها محدودیت هایی ایجاد کرد و این مجوز طرح ترافیک یکی از این محدودیت هاست."

سالاری با تأکید بر لزوم اهیتن دادن به هرد نظر اظهار کرد: "فلذا هیچ کدام از ین رویکردها را نمی توان محکوم کرد، چراکه هرکدام به قسمتی از این چرخه توجه دارند و تصویب هر لایحه و قانونی نیازمند بررسی های همه جانبه است."

وی با اشاره بر ایجاد طرح تشویقی برای برخی موتورسیکلت ها تصریح کرد: "این طرح باید مورد بررسی های بیشتری قرار بگیرد. به نظر بنده می توان برای احترام به هردو دیدگاه طرح تشویققی برای موتورسیکلت هایی که معاینه فنی داشته و آلایندگی کمتری دارند در نظر گرفت."

عضو شورای شهر تهران  همچنین افزود: "چراکه اگر قرار باشد موتورسیکلت هایی که معاینه فنی نداشته و آلایندگی بالایی دارند ، همچون موتورسیکلت هایی که معاینه فنی دارند و آلایندگی کمتری تولید می کنند در یک مکانیزم قرار بگیرد، نشان دهنده اشکال  در تصمیم گیری شومدیریت شهری است، و قطعا چنین تصمیمی گرفته نخواهد شد."

شاکری در پایان گفت: "این مسئله در کمیسیون های تخصصی شورا تحت نظارت کارشناسان مربوطه بررسی می شود، و بعد تصمیم نهایی گرفته خواهد شد."

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار