معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان قانون دائمی است و این روال ادامه دارد گفت: از حالا به بعد هم اگر کارفرمای خوش حسابی که لیست حق بیمه‌اش را ارسال می‌کرده به دلایلی که قبلا بارها اعلام شده دچار مشکل شود و نتواند پرداختی داشته باشد و در نهایت جریمه شود، باز هم مشمول بخشودگی جرائم می شود.
کد خبر: ۴۶۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 25 July 2017
محمدحسن زدا، در پاسخ به اینکه با توجه به پایان یافتن مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان، برنامه دیگری برای بخشودگی جرائم جدید کارفرمایان لحاظ می‌شود؟ اظهار کرد: قبلا مهلتی تا ششم اردیبهشت ماه جاری به منظور مراجعه برای تقسیط و پرداخت بدهی‌های گذشته تعیین شده بود.

وی افزود: در بازه زمانی تعیین شده 1000 میلیارد تومان بخشیده و از اصل حق بیمه نیز 300 میلیارد تومان دریافت شد. به این معنا که به ازای پرداخت 300 میلیارد تومان از اصل حق بیمه،‌ 1000 میلیارد تومان بخشودگی اعمال شد.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه جمع کل بخشودگی‌ها قبل از این 3800 تا 4000 میلیارد تومان بود گفت: بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان قانون دائمی است و از حالا به بعد هم اگر کارفرمای خوش حسابی که لیست حق بیمه‌اش را ارسال می‌کرده به دلایلی که قبلا بارها اعلام شده دچار مشکل شود و نتواند پرداختی داشته باشد و در نهایت جریمه شود، باز هم مشمول بخشودگی جرائم می شود.

یکی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید داخلی و خروج از رکود در بنگاه‌های اقتصادی اجرای بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان بود که از سال ۹۵ کلید خورد. بر این اساس ٥٠ تا ١٠٠ درصد جرائم کارفرمایان به علت دیرکرد در پرداخت حق‌بیمه کارکنان بخشیده شد. قانون بخشودگی جرائم در رابطه با کارفرمایانی اجرا شد که حق‌بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته ازجمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق‌بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار