فرمانده انتظامی تهران بزرگ به تلاش مأموران پلیس در ۴۸ ساعت گذشته پرداخت و گفت: در عملیات دو روز گذشته ۲۸ باند سرقت متلاشی شده و ۱۱۳ سارق نیز دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۶۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 25 July 2017
سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه سومین طرح برخورد با سارقین و زورگیران در تهران اظهار داشت: 48 ساعت گذشته مأموران پلیس آگاهی تهران با توجه به رصد یک ماهه گذشته موفق به دستگیری باندهای زیادی در خصوص سرقت، زورگیری، سرقت به عنف، سرقت منزل، سرقت خودرو، کلاهبرداری، موبایل قاپی و.. شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: طی 48 ساعت گذشته 28 باند که شامل 113 نفر بودند شناسایی، دستگیر و منهدم شدند.

وی گفت: نزدیک به 30 درصد فعالیت‌های این باندهای سارق در خارج از تهران بوده و یکی از این باندها که سرقت منزل را انجام می‌داد، عمده فعالیتش در چند استان مرکزی و غربی کشور بوده است؛ این باند متشکل از 4 نفر بوده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر این مطلب که طرح برخورد با سارقان و زورگیران تا پایان سال ادامه خواهد داشت، گفت: تعدادی دیگر از باندها شناسایی شده که در آینده نزدیک جدا از مأموریت روتین مأموران پلیس آگاهی، آنها نیز متلاشی خواهند شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر تخمین ارزش مالی اموال کشف‌شده اعلام کرد: هنوز تخمین زده نشد؛ اما در بین کشفیات فرش‌های دستباف ، طلاجات و ... به چشم می‌خورد.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به پرسش فارس در خصوص رده سنی دستگیرشدگان گفت: متأسفانه سارقان دستگیرشده در رده سنی 18 تا 35 سال هستند و بیش از 60 درصد آنها سابقه‌دار هستند.

وی بابیان این مطلب که سرقت خرد مثل سال‌های گذشته نسبت به سایر سرقت‌ها پیشی دارد، اظهار داشت: سرقت منزل و مغازه نسبت به سایر سرقت‌ها ازجمله سرقت‌های مهم کاهش داشته است.

این مقام ارشد پلیس پایتخت سیر دستگیری سارقان را صعودی دانست و گفت: مأموران پلیس آگاهی مداوم در تلاشند و سارقان را دستگیر می‌کنند، اما چون موضوعی است اعلام نمی‌شود و فقط در طرح‌ها  است که موارد را اعلام می‌کنیم.

وی به کاهش 4 درصدی سرقت منزل و سرقت مغازه در سه ماهه اول امسال اشاره و تصریح کرد: در حوزه قتل، خودکشی، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه خوشبختانه با کاهش مواجه بوده‌ایم؛ همچنین سرقت مسلحانه‌هایی را که داشته‌ایم یا ناموفق بوده یا اینکه سارقان دستگیر شده‌اند.

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سؤالی در خصوص نگهداری طلا و ارز در منزل، با اعلام این مطلب که سرقت منزل به‌مراتب سخت تر از خودرو است، بیان داشت: به بانک‌ها پیشنهاد داریم که گرایش بیشتری برای توسعه صندوق امانت خود داشته باشند و همچنین از مردم تقاضا داریم که مسکوکات، طلا، ارز و ... را حتماً در صندوق امانات بانک‌ها نگهداری کنند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص استفاده سارقان از طلایاب گفت: شاید یکی دو مورد در سال گذشته در این مورد داشتیم؛ باید بگویم سارقان بیشتر تمایل به سرقت‌های سبک دارند.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: نقش مجازات اعمال شده قطعاً می‌توان بازدارنده باشد و در جرائم به‌خصوص جرائم خشن تأثیر خود را بگذارد.

وی در خصوص درخواست کسبه امام حسین(ع) مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: خوشبختانه مأموران ما روز گذشته تا پاسی از شب به جمع‌آوری معتادان متجاهر مشغول بودند.

سردار ساجدی‌نیا در خصوص آخرین پیگیری‌های پلیس در مورد نوزاد مفقودشده گفت: تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: تهران ، سارق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار