فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: شب گذشته میدان امام حسین(ع) توسط نیروهای پلیس پاکسازی و تمامی معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌اند.
کد خبر: ۴۶۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 25 July 2017
سردار حسین ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرف 48 ساعت گذشته پلیس آگاهی توفیقات بسیار خوبی به دست آورده است، گفت: با توجه به رصد‌هایی که در یک ماه گذشته انجام شده و شناسایی باندهای سرقت به عنف، سرقت خودرو، سرقت منزل، سرقت پول و جواهرات طی 48 ساعت گذشته 28 باند که شامل 113 نفر بودند، دستگیر شده‌اند.

او ادامه داد: 30 درصد از این جرائم در خارج از تهران بوده و همچنین در میان این افراد یک باند سرقت منزل که متشکل از چهار نفر بودند نیز دستگیر شده که بیشتر در استان‌های مرکزی و غرب فعال بوده و سابقه سرقت به عنف نیز داشته‌اند.

او با اشاره به اجرای طرح شناسایی و دستگیری باندهای سرقت گفت: این سومین طرح برخورد با سارقان و زورگیران است که در کنار کارهای روزمره انجام شده و تا پایان سال ادامه دارد.

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه ارزش مالی این کشفیات هنوز تخمین زده نشده است، خاطرنشان کرد: بخشی از اموال مسروقه که در اینجا حضور دارد؛ شامل فرش‌های دستباف، لب‌تاب، لوازم خودرو، موبایل، طلا و مسکوکات است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه میانگین سنی سارقان دستگیر شده بین 18 تا 35 سال است، تصریح کرد: بیش از 60 درصد این افراد سابقه‌دار هستند. سرقت خرد مثل سال‌های گذشته در صدر است و سرقت منزل و مغازه نسبت به سرقت‌های مهم کاهش یافته است. همچنین در رابطه با سرقت منزل دستگیری نسبت به سال گذشته بیشتر شده و 11باند سرقت منزل و مغازه که هر باند شامل 4 تا 5 نفر است نیز دستگیر شده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که چرا در هنگام دستگیری اطلاع‌رسانی نمی‌شود، گفت: ما نمی‌توانیم در هر دستگیری اطلاع‌رسانی داشته باشیم بلکه آنها را دپو کرده و در طرح‌هایی مانند این طرح همه را اعلام می‌کنیم. همچنین هر سه یا شش ماه آمار کلی بیان می‌شود.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه سرقت منزل و مغازه نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: بیشتر اجناس سرقت شده در سرقت‌های منزل و مغازه، طلا، پول و مسکوکات است. سارقان این روزها بیشتر به وسایل سبک مانند اینها علاقه دارند و دیگر تلاشی برای بردن وسایل سنگین منزل نمی‌کنند.

او خاطرنشان کرد: سرقت منزل به مراتب سخت‌تر از خودرو است و ما پیشنهاد داریم شهروندان مسکوکات خود را به صندوق امانت بانک‌‌ها بسپارند و از نگهداری آنها در منزل خودداری کنند. از بانک‌ها می‌خواهیم گرایش بیشتری برای ایجاد صندوق امانات داشته باشند.

او با بیان اینکه از گردش مالی سرقت‌ها اطلاعی ندارد گفت: خوشبختانه با کاهش قتل در سرقت مسلحانه و خودکشی روبرو بوده‌ایم، همچنین تجاوز به عنف در تهران کاهش داشته و سرقت‌های مسلحانه در تهران ناموفق بوده یا منجر به دستگیری شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به نقش مجازات در کاهش جرائم گفت: بی‌شک مجازات در جرائم بازدارنده است و باعث کاهش جرائم به خصوص جرائم خشن می شود.

سردار ساجدی‌نیا در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر در میدان امام حسین (ع) گفت: شب گذشته میدان امام حسین(ع) توسط نیروهای پلیس پاکسازی و تمامی معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌اند.

او در خصوص آخرین اخبار درباره بنیتا کودکی که در ماشین سرقت شده بود، گفت: ما تلاش‌هایمان را در این رابطه از شب گذشته بیشتر کرده‌ایم و همچنان مشغول جست‌وجو هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار