تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود بیش از یک‌هزار کلاس هوشمند در مدارس استان، اظهار کرد: از این تعداد 190 کلاس در سال تحصیلی 95-96 هوشمند شده است.
کد خبر: ۴۶۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 30 July 2017

شهباز اسماعیلی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای هوشمند سازی مدارس استان از سه روش تامین می‌شود، افزود: سال تحصیلی 95-96 در پایه‌های مختلف 300 میلیون تومان برای این امر هزینه شده است که از این مقدار 100 میلیون تومان برای مدارس متوسطه بوده است .

وی با اشاره به وجود بیش از هزار کلاس هوشمند در مدارس استان، اظهار کرد: از این تعداد 190 کلاس در سال تحصیلی 95-96 هوشمند شده است .

اسماعیلی ادامه داد: بخشی از هزینه هوشمند سازی مدارس هیأت امنایی توسط کمک‌های مردمی و در مدارس غیر دولتی توسط موسس تامین می‌شود .

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین هزینه هوشمند سازی یک کلاس حدود شش میلیون تومان است، بیان کرد: وسایل مورد نیاز برای هوشمند سازی اعم از یک دستگاه کامپیوتر، ویدئو پروژکشن و تابلوی برد هوشمند است اما به دلیل کمبود اعتبار در برخی از کلاس‌ها به جای تابلوی هوشمند از پرده نمایش استفاده می‌کنند .

معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: علم فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان پیشرو است و به دلیل ارتباط گسترده آموزش و پرورش با جامعه، استفاده از این فناوری کمک بسیار مطلوبی در ارائه آموزش، سرعت و عمق یادگیری است .

اسماعیلی اضافه کرد: در همین راستا لازم است تکنولوژی روز به خدمت گرفته شود و کلاس‌ها هوشمند شوند .

وی تصریح کرد: دوره آموزشی هوشمند سازی و نحوه کار با تجهیزات هوشمند و دوره‌های تولید محتوای الکترونیک، برای ارتقاء معلمان برگزار می‌شود .

اسماعیلی با اشاره به اینکه اینترت مورد استفاده در این مدارس اینترانت ملی است، تاکید کرد: آموزش الکترونیکی باعث بالا رفتن قدرت بینایی تا 83 درصد، چشایی تا یک درصد، شنوایی 11 درصد، بویایی 3.5 درصد و لامسه 1.5 درصد است که بسیار در یادگیری موثر است .

وی در ادامه اظهار کرد: آموزش الکترونیکی 30 درصد آموختن را بیشتر می‌کند و 40 درصد در زمان و 30 درصد در هزینه کاهش دارد .

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در مدارس هوشمند پیشرفته مطالب درسی به تبلت و لپ تاپ دانش‌آموز ارسال می‌شود که در حال حاضر چنین کلاسی در استان وجود ندارد .

وی در پایان از اولیاء دانش‌آموزان خواست در هوشمند سازی مدارس با آموزش و پرورش در زمینه کمک مالی و ارائه خدمت به دانش‌آموزان همکاری کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار