رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمعیت معلمان کشور مقتدرترین و تاثیرگذارترین گروه مرجع برای رفع و کاهش آسیب های اجتماعی محسوب می شوند.
کد خبر: ۴۷۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 02 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا جوادی یگانه روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کانون حضرت فاطمه زهرا (س) ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با قشر آینده سازان جامعه سر و کار دارد چنانچه معلمان از آسیب های اجتماعی آگاه شوند در تسریع روند کاهش آنها تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در صف مقدم مقابله با آسیب های اجتماعی قرار دارد، اضافه کرد: فرهنگیان باید دانش آموزان و خانواده های آنان را از آسیب های اجتماعی آگاه و راهکارهای مقابله با آنرا آموزش دهند.
 
وی همچنین نقش آموزش و پرورش را در آگاه سازی دانش آموزان از رفتارهای پر خطر مهم دانست و گفت: دانش آموزان باید محافظت خود در برابر آزارهای جنسی را فرا گرفته که در این زمینه نقش آموزش و پرورش و خانواده ها مهم است.
 
رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: به دلیل گستردگی آسیب های اجتماعی در سراسر کشور هر منطقه با یک یا چند آسیب مواجه بوده و حل آنها جز با مشارکت گسترده مردم نیست.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست خشونت، فضای مجازی، دوگانگی تربیت، مواد مخدر و رفاه بیش از حد دانش آموزان را از جمله عمده ترین آسیب های اجتماعی در بین این قشر عنوان کرد.
 
علی بیرانوند تاکید کرد: چنانچه دانش آموزان در فضای خانواده بدرستی تربیت شوند این آسیب ها کمرنگ و در آینده شاهد رفع هرچه بیشتر این مسایل اجتماعی خواهیم بود.
 
وی با اشاره به ضرورت شاداب سازی فضای جامعه افزود: مردم به تقویت روحیه نشاط نیاز داشته و فضای استان باید به سمت با نشاط بودن هدایت شود.

100هزار دانش آموز در استان ایلام سال تحصیلی گذشته به تحصیل اشتغال داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار