به متقاضیان راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در هرمزگان تسهیلات پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 05 August 2017
به گزارش تابناک : مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان با اعلام این خبر در یک نشست خبری گفت: متقاضیان می‌توانند از تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی با بهره چهار درصد بهره‌مند شوند.

محسن ضیایی افزود: این تسهیلات بعد از تائید ضوابط برای راه‌اندازی اقامتگاه‌های متناسب با بافت سنتی و قدیمی برای پذیرایی گردشگران، اختصاص می‌یابد.

وی اظهار کرد: پذیرایی هم‌زمان از ۱۶ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی از مهم‌ترین شرایط پرداخت تسهیلات به متقاضیان است.

ضیایی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در هر نقطه از شهر و روستاهای استان برای راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: تاکنون ۲۷ مجوز راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در استان صادرشده است که امسال ۷ واحد فعال‌شده‌اند.

ضیایی با اشاره به اینکه این اقامتگاه‌ها در جزیره هرمز، شهرستان بندرلنگه، پارسیان و بندرعباس واقع هستند، بیان کرد: قشم با فعالیت ۶۰ اقامتگاه بومگردی رتبه سوم در کشور را خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در این اقامتگاه‌های بومگردی از نمادهای بومی و محلی استفاده‌شده است و با غذاهای محلی از مسافران پذیرایی می‌شود.

ضیایی افزود: موسیقی سنتی و بازدید از روستا هم از دیگر برنامه‌هایی است که برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در پایان گفت: امسال راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در مناطق بخوان شهرستان حاجی‌آباد و تدروییه شهرستان بستک از برنامه‌های این اداره کل است.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار