فرماندار تهران گفت: حضور با انگیزه و پررنگ بانوان در همه عرصه های اجتماع، کاهش آسیب های روزافزون در جامعه را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 14 June 2015
عیسی فرهادی روز یکشنبه در نخستین نشست کمیسیون امور بانوان شهرستان تهران افزود: سرریز آسیب های اجتماعی سایر نقاط کشور در تهران باعث افزایش این آسیب ها در شهر و صدمه دیدن خانواده ها از این موضوع شده است.

وی گفت: اگر کمیسیون امور بانوان شهرستان تهران دست به دست هم داده و با بهره گیری از کارشناسان زبده و با عزم جدی وارد کار شوند این آسیب ها را کاهش داده و بخشی از آنها را نیز ریشه کن خواهند کرد.

فرهادی افزود: رواج طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، بیکاری و بزهکاری بخشی از آسیب های اجتماعی است که باعث رنجش مادران شده و کمیسیون امور بانوان باید برای ساماندهی این آسیب ها برنامه ریزی کند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه جمعیت کودکان کار در تهران افزایش یافته است تصریح کرد: باید برنامه ریزی جامع و دقیق از سوی کمیسیون امور بانوان صورت گیرد تا شاهد کاهش این معضل در تهران باشیم.

وی تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده اجتماعی باید اولویت کاری کمیسیون امور بانوان باشد و با تدوین راهکارهای موثر فکری برای اشتغال آنان اندیشیده شود.

فرهادی با بیان اینکه کمیسیون امور بانوان با همکاری آموزش و پرورش به تقویت ریشه و اساس تعلیم و تربیت کمک کند و افزود: باید کمیسیون امور بانوان برای پرورش دختران قوی، توانمند و با انگیزه به آموزش و پرورش کمک موثر فکری دهد.

فرماندار تهران با اشاره به محدودیت هایی که امور بانوان دستگاه های اجرایی شهر تهران با آن مواجه هستند گفت: نباید منتظر فراهم شدن شرایط مناسب ماند بلکه باید از همین امکانات موجود نهایت استفاده را کرد و گام های موثری برای کاهش آسیب ها برداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته به ازای تولد هر 106 نوزاد پسر در تهران، یکصد نوزاد دختر متولد شده است تصریح کرد: از جمعیت 10 میلیون نفری این شهر حدود 5 میلیون زن هستند که کمیسیون امور بانوان باید برای آنان برنامه ریزی داشته باشد.

فرهادی با تاکید براینکه حضور زنان در همه عرصه های اجتماعی سرنوشت ساز است گفت: باید راهکارهای حضور موثرتر و قوی تر زنان در جامعه را فراهم کنیم.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه زنان خود ساخته و توانمند می توانند مردانی قوی و با اراده تربیت کنند افزود: اگر امروز در جامعه شاهد افزایش فساد، طلاق، اعتیاد و بیکاری هستیم باید ریشه آن را در تربیت مادران پیدا کنیم.

وی گفت: هر چقدر مادران قوی و مسلط و آشنا به وظایف خود شوند شاهد آن خواهیم بود که فرزندانی موفق بوجود خواهد آمد و آسیب های اجتماعی نمود کمتری در جامعه خواهند داشت.

فرهادی مسوولیت کمیسیون امور بانوان شهرستان تهران را بسیار سنگین توصیف کرد و تاکید کرد: هرکدام از بانوان عضو این کمیسیون برای بهتر شدن امور ارائه راهکار کنند و فرمانداری تهران از راهکارهای آنان استفاده خواهد کرد.

معاون استاندار تهران در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفنده ماه سال جاری تصریح کرد: حضور بانوان در این زمینه حائز اهمیت است و باید برای حضور بیشتر آنان برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه سه هزار سازمان مردم نهاد در تهران وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی هستند تاکید کرد: کمیسیون امور بانوان شهرستان تهران از این ظرفیت نهایت استفاده از داشته باشد و برای رفع معضلات اجتماعی از نظرات آنان بهره گیرد.

نخستین نشست کمیسیون امور بانوان شهرستان تهران به ریاست عیسی فرهادی فرماندار تهران و با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی شهرستان تهران در محل فرمانداری تهران برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار