عضو نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع موادمخدر از سوی دولت، انگیزه پلیس و دستگاه قضائی را برای مبارزه با مواد مخدر می گیرد و در مقابل قاچاقچیان و باندهای مافیایی توزیع موادمخدر برای ربودن گوی سبقت از دولت را جسورتر می کند.
کد خبر: ۴۷۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 10 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک،حجت الاسلام "سید جواد حسینی کیا"، اظهار کرد: در حال حاضر چرخه مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی تغییر جهت داده و متأسفانه شیوع آن در کشور نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته قانون اساسی فرد معتاد را به عنوان "بیمار" تعریف کرده است، افزود: دولت باید برای این بیماران چاره اندیشی کند اما این چاره اندیشی لزوماً «توزیع مواد مخدر دولتی» نیست.

نماینده مردم شهرستان سنقر ادامه داد: توزیع موادمخدر از سوی دولت، انگیزه پلیس و دستگاه قضائی را برای مبارزه با مواد مخدر می گیرد و در مقابل قاچاقچیان و باندهای مافیایی توزیع موادمخدر برای ربودن گوی سبقت از دولت را جسورتر می کند.

حجت الاسلام حسینی کیا متذکر شد: وقتی جامعه و به ویژه جوان ما مشاهده کنند که خود دولت اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کند، قبحی اعتیاد برایش شکسته شده و راحت‌تر به سمت استفاده از مواد مخدر می‌رود، لذا احتمال اینکه آمار معتادان در مدت زمان کوتاهی افزایش چشمگیری داشته باشد، بسیار بالا است.

ناجا در راه مبارزه با موادمخدر شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر مخالفت با اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: البته افرادی که این طرح را مطرح کرده اند نیت سوئی ندارند و درصدد کاهش شیوع مخدر صنعتی در بین مصرف کنندگان هستند، اما در این زمینه راه درستی را انتخاب نکرده اند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در کنار برخوردهای پلیسی، انسداد مرزها، افزایش دوربین های پایش تصویری؛ انجام کارهای فرهنگی و آگاه سازی خانواده‌ها قطعاً موثر خواهد بود.

وی بر ایجاد کمپ های ترک اعتیاد رایگان و اتخاذ مشوق های مالی جهت افزایش انگیزه معتادان تأکید کرد و گفت: سلب امتیازات اجتماعی از مصرف کنندگان موادمخدر نیز می تواند به کاهش استعمال موادمخدر کمک کند.

این نماینده مجلس در پایان عنوان کرد: کوتاهترین و ارزان ترین راه در انتقال مواد مخدر به اروپا، کشور ایران است و نیروی انتظامی در راه مبارزه با این پدیده شوم شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده است، لذا اجرای این طرح می تواند در عملکرد پلیس اثرات منفی داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار