کد خبر: ۴۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 14 June 2015
معاون پژوهشی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران با اشاره به اینکه استان البرز از نظر تجهیزات آزمایشگاهی در کشور رتبه دوم را دارد، گفت: در این بخش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مهم ترین نقش را در البرز ایفا کرده است.
به گزارش ایرنا، یحیی پالیزدار روز یکشنبه در نشست کارگروه شبکه آزمایشگاهی در پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در مشکین دشت شهرستان فردیس افزود: شبکه های آزمایشگاهی می توانند خدمات لازم را به مناطق مختلف کشور ارایه کنند و با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند.
وی گفت: در تمام استان ها کارگروه شبکه آزمایشگاهی تشکیل شده و پژوهشگاه مواد و انرژی ایران به عنوان سرگروه این کارگروه ها انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: این کارگروه ها موجب به وجود آمدن انسجام بین شبکه های آزمایشگاهی داخل استان می شود و همچنین ظرفیت ها را شناسایی کرده و می توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند.
وی تعمیرات و نگهداری را مهم ترین مسائله در آزمایشگاه عنوان کرد وگفت: با راه اندازی این شبکه ها تکنیسین ها می توانند با هم ارتباط برقرار کرده و تعمیرات و نگهداری را به بهترین نحو انجام دهند.
معاون پژوهشی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: به تازگی تحول جدیدی در شهرک آزمایشگاهی ایران به وجود آمده است .
پژوهشگاه مواد و انرژی در سال 1350 به صورت یک آزمایشگاه پژوهشی به نام مرکز خواص مواد در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت های خود را آغاز کردکه از سال 90 پژوهشگاه بر اساس مجوز شورای گسترش وزارت علوم به پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری اقدام کرد.
در حال حاضر نزدیک به 200 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی را در پژوهشگاه مواد و انرژی می گذرانند.
پژوهشگاه مواد و انرژی ایران وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، یکی از مراکز مهم تحقیقاتی کشور است که پژوهشگران آن تاکنون دستاوردهای علمی فراوانی به ثبت رسانده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار