رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه از برگزاری همایش « افلاطون کنار بخاری» با هدف گرامی‌داشت مرحوم حسین پناهی در شهریور ماه امسال در دهدشت خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 27 August 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت٬ سید ایرج کاظمی‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش « افلاطون کنار بخاری» با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم " حسین پناهی " در روزهای 23 و 24 شهریور ماه در شهر دهدشت برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحوم حسین پناهی یکی از هنرمندان بزرگ و شناخته شده است افزود: در این همایش دو روزه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و برخی میهمانان کشوری برنامه‌های مختلفی شامل سخنرانی٬ موسیقی٬ فیلم و کلیپ اجرا می‌شود.
همچنین در این نشست خبری به صورت سمبلیک از تمبر یادبود حسین پناهی رونمایی شد و فرماندار و دیگر اعضای شورای اداری حاضر در جلسه به رسم یادبود آن را امضا کردند.
حسین پناهی در 6 شهریور 1335 در روستای دژکوه از توابع شهر سوق استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد.

نمایش‌های «دو مرغابی در مه» و «یک گل و بهار» که پناهی آنها را نوشته و کارگردانی کرده بود، بنا به درخواست مردم به دفعات از تلویزیون پخش شد.
 
برگزاری همایش « افلاطون کنار بخاری» شهریور ماه در دهدشت+ تصاویر
 

حسین پناهی علاوه بر بازیگری و نویسندگی، شاعری توانمند و خاص بود.نخستین مجموعه شعر او با نام «من و نازی» در سال 1376 منتشرشد، گفته می‌شود این مجموعه شعر تاکنون بیش از 16 بار تجدید چاپ و به 6 زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است.
حسین پناهی سرانجام در 14 مرداد 1383 در سن 48 سالگی درگذشت و در قبرستان شهر سوق واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد به وصیت خودش به خاطر اینکه مادرش در آنجا دفن شده بود به خاک سپرده شد.
علت مرگ وی به گزارش پزشک قانونی سکته قلبی بوده است.
"یاد و خاطره حسین پناهی هیچگاه از یاد اهالی هنر دوست این استان پاک نخواهد شد و هر کهگیلویه ای که گذرش به تهران می افتد وقتی نام و دیارش را میپرسند میگوید همشهری حسین پناهی ام"


خبرنگار سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار