امام جمعه قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی را گرامی داشت و گفت: حقیقت این است که شهدا زنده هستند و حیات معنوی پیدا کرده اند.
کد خبر: ۴۸۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 29 August 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در یادواره شهدای خیابان شهید بابایی قزوین که در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد،افزود: خداوند متعال در قرآن کریم در بسیاری از زمینه‌ها نگاه انسان را اصلاح می‌کند و به همین خاطر خداوند قرآن را بصائر که جمع بصیرت است، نام می‌نهد.
وی با تاکید بر اینکه انسان بصیر حقایق بیشتری از زندگی را مشاهده می‌کند، یادآور شد: اگر انسان انس با قرآن داشته باشد، نگاه متفاوتی نسبت به کسانی که انس با قرآن ندارند به زندگی خواهد داشت.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان قزوین، اگر بدون نگاه قرآن به دنیا بنگریم،گمان می‌کنیم دنیا برای ما زینت است و هر چه از مادیات بیشتری بهره‌مند شویم، قیمت بیشتری پیدا می‌کنیم.
امام جمعه قزوین به زینت‌ های انسانی از نگاه قرآن اشاره کرد و یادآور شد: حق ‌تعالی تاکید می‌کند انسان ‌ها با ایمان، تقوا، صداقت و یقین به روز رستاخیز زیبایی پیدا می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: خداوند در قرآن آورده که ما به کافران مهلت دادیم و اگر انسان بدون بصیرت به این موضوع نگاه کند، دچار بی‌ بصیرتی می‌شود و در نمی ‌یابد که خداوند فرموده است کافران خیال نکنند اگر ما به آنها مهلت دادیم برای آنها خیر است، بلکه مهلت دادیم تا کافران بیشتر در قعر جهنم فرو روند.
وی به زمینه دیگری از بصیرت قرآنی اشاره و اضافه کرد: خداوند می‌فرماید اگر بدون منت و برای رضای خدا به دیگران قرض بدهید، پول‌ شما چند برابر می‌شود، در حالی که اگر با نگاه دنیایی و مادی به این موضوع نگاه کنیم، قرض دادن خسارت محسوب می‌شود.
امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند درباره شهدا نیز می‌فرماید آن کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند را مرده مپندارید زیرا آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و حیات معنوی پیدا کرده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: شهید حججی مانند مقتدا و پیشوای خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سرش از بدنش جدا شد تا جایی که پس از اسارت در چهره او ترسی دیده نمی‌شد، زیرا طبق سفارش قرآن آنها که گفته‌اند پروردگار ما خدا است و ایستادگی کردند، ملائکه بر آنها نازل می‌شوند و می‌گویند نترسید، نگران نباشید، بهشتی که خدا به شما وعده داده، منتظر شما است.
امام جمعه قزوین در حاشیه این مراسم از معین قاسمی که در المپیاد جهانی زیست شناسی لندن مدال نقره را کسب کرده بود، تجلیل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار