مسوول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور:
مسوول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور گفت: طبق قول سفیر جمهوری آذربایجان در ایران این مشکل به زودی حل خواهد شد و البته تا دو سال آینده روادید بین دو کشور نیز حذف خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 05 September 2017

اسماعیل بابایی راغب امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز به تشریح فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه شمال‌غرب کشور پرداخت و اظهار کرد: با توجه به وجود دو سرکنسولگری در استان آذربایجان‌شرقی، فعالیت‌هایی از قبیل پیگیری ممنوع‌الخروج شدن ایرانیان در کشورهای خارجی از جمله وظایف سرکنسولی دفتر نمایندگی است.

وی با بیان اینکه ارسال رضایت‌نامه‌های ازدواج فرزندان و اخذ گذرنامه توسط همسر در خارج از کشور، درج مهر خروج برای مقامات استان، کارمندان دولتی و معلمان فعال در خارج از کشور نیز دیگر وظایف دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان است، ادامه داد: هرگونه مسائل مربوط به چارچوب کنسولی از وظایف و فعالیت‌های دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال‌غرب کشور خواهد بود.

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور با اشاره به اینکه این دفتر نمایندگی در طول سالیان گذشته خدمات ارزنده‌ای به مردم استان آذربایجان‌شرقی ارائه داده است،گفت: تمام تلاش پرسنل دفاتر نمایندگی تکریم ارباب رجوع و کسب رضایت آنها است.

دیپلماسی اقتصادی با ورود تکنولوژی دانش بنیان ممکن خواهد بود

بابایی‌راغب تاکیدات رئیس جمهور در دولت دوازدهم مبنی بر دیپلماسی اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بعد از به کار آمدن دولت یازدهم، سیاست دیپلماسی اقتصادی و بازرگانی به تمام دفاتر ابلاغ شده و در تمام نشست‌های وزارت امور خارجه تاکید روی جذب سرمایه‌گذار خارجی با اولویت‌دهی به بحث ورود تکنولوژی‌های همراه با دانش‌بنیان در زمره کارها قرار گرفته است.

وی با تاکید به اینکه هر سرمایه‌گذاری که تکنولوژی را وارد استان نکند مورد استقبال قرار نخواهد گرفت، بیان کرد: تمام رسالت تعیین شده بر مبنای استفاده از سرمایه‌های وارد شده همراه با دانش‌بنیان و فن و تکنولوژی خواهد بود.

ورود ۲۰۰ هیات خارجی به آذربایجان‌شرقی

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور با اشاره به اینکه در طول چهار سال نزدیک به ۲۰۰ هیات در بخش‌های مختلف از قبیل اقتصادی، بازرگانی، صنعتی و صنایع مختلف وارد استان شده است، افزود: با ورود این هیات‌ها مذاکرات و توافقات خوبی با کشورهای منطقه مانند ترکیه و جمهوری آذربایجان، ارمنستان، عراق و افغانستان و کشورهای اروپایی از جمله فدرال آلمان، ایتالیا، فرانسه و سوئیس صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هر اقدام و تلاش در زمینه جذب سرمایه‌گذار همراه با دانش‌بنیان در سایه مدیریت و تدابیر مسوولان اجرایی نشأت گرفته است.

بابایی‌راغب همچنین به یاری نماینده ولی فقیه پیشین استان و در ادامه حمایت‌های حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم به دیپلماسی اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: همیشه دو نماینده پیشین و فعلی ولی فقیه در استان با روشنگری و بینش بسیار روشن و با تسلط جامع به مسائل منطقه ما را یاری رسانده‌اند.

وی اذعان داشت: تمام برنامه‌های دولت یازدهم در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف ریاست جمهوری،گسترش روابط دیپلماتیک جزو اولویت‌های دولت دوازدهم خواهد بود.

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور با تاکید به اینکه این نمایندگی نهایت تلاش و کوشش خود را برای بهترین استفاده از ظرفیت و قابلیت استان در راستای جذب سرمایه‌گذار خواهد بست، بیان کرد: با همت،کوشش و همراهی تمام مسوولان اقدامات اقتصادی را برای مردم ملموس‌تر می‌کنیم.

وی به برنامه‌های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برای گسترش فرهنگ و آمادگی برای ورود به رویداد تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تبریز ۲۰۱۸ یک رویداد منتخب از بین ۵۷ کشور اسلامی است، از این رو تبریز برنده رویداد مهم منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.

باید بیشترین بهره‌برداری از تبریز ۲۰۱۸ داشته باشیم 

بابایی‌راغب با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ یک واقعه بسیار مهم برای کشور ایران است و باید سعی‌کنیم بیشترین بهره‌برداری از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انجام گیرد، ابراز کرد: با تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری تبریز ۲۰۱۸ از دو سال گذشته، مقدمات کار فراهم شده تا بتوانیم با شروع رویداد پذیرای مهمانانی از کشورهای اسلامی، منطقه و کشورهای توسعه یافته و دوست در اقصی نقاط جهان شویم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی، توریستی، جهانگردی، صنعتی و بهداشتی برای تبریز ۲۰۱۸ تعریف شده است که در همین راستا مصوبه بسیار مهم که از هیات دولت نیز اخذ شده این است که تمام رویدادهای بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ در تبریز برگزار خواهد شد.‌

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور ادامه داد: هیچ حرکتی بدون همکاری شهروندان ممکن نخواهد بود و اگر مقامات ادعایی خلاف بر این داشته باشند، قطعاً ادعای بیهوده‌ای خواهد بود و از این رو برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ به همراهی مردم احتیاج بوده و اگر نقطه‌ نظری در هر حوزه باشد، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

فروکشی توریست درمانی در آذربایجان‌شرقی 

وی با تاکید به ظرفیت بالای استان آذربایجان‌شرقی در رابطه با توریسم درمانی و قابلیت توریست‌پذیری این منطقه، اذعان داشت: توریست درمانی در سراسر دنیا به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه کشوری بوده است ولی با اینکه از سال‌های گذشته این موضوع در استان آذربایجان‌شرقی گسترش یافته بود و بیشترین توریست از جمهوری آذربایجان داشتیم ولی این موضوع افول کرده است.

بابایی‌راغب موارد از قبیل مشکلات زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی، منطقه‌ای و حتی اقتصادی را دلایل اصلی فروکشی توریست سلامت در استان مطرح کرد و گفت: با تشکیل شورای روابط خارجی در استانداری آذربایجان‌شرقی تلاش برای علت‌یابی فروکشی توریست درمانی در استان کرده‌ایم تا نقاط قوت سال‌های گذشته را تقویت داده و تمام نواقصات موجود را نیز رفع کنیم.

وی متذکر شد: استان آذربایجان‌شرقی باید زیرساخت‌های اجتماعی، شهری و خدمات شهری خود را توسعه دهد زیرا در هر برهه زمان نیاز به بازبینی و توسعه احساس می‌شود.

زیرساخت‌های گذشته پاسخگوی صنعت توریست نیستند

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه با بیان اینکه الان نمی‌توان با زیرساخت‌های چند سال گذشته پذیرای مهمان و توریست به استان شویم، افزود: کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه روی موضوع توریست درمانی مطالعات و اقدامات گسترده‌ای انجام داده‌اند و از این برای اینکه بتوان در صنعت توریست حرفی برای گفتن داشت باید تمام زیرساخت‌های اجتماعی و خدماتی خود را توسعه داد.

وی اضافه کرد: تقویت فرهنگ برخورد با توریست نیز در استان احساس می‌شود که نیاز به آموزش‌های مختلف دارد که البته با تشکیل کارگاه‌های مختلف اقدام به آموزش‌دهی شده است.

بابایی‌راغب سفر هیات رسانه‌ای جمهوری آذربایجان به شهر تبریز را یادآور شد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی با این هیات حضور در دانشگاه تبریز و شنیدن نقطه‌نظرات دانشجویان بود تا بتوان با ارائه قابلیت‌های توریست درمانی نقاط ضعف خود را بهبود بخشید.

وی ادامه داد: هیات رسانه‌ای جمهوری آذربایجان خود را سفیران تبریز ۲۰۱۸ می‌دانند تا بتوانند در احیای توریست سلامت استان گام بردارند.

سهم کشورهای همسایه در بازار کار استان با اصلاح زیرساخت‌ها 

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام برای بهبود زیرساخت‌های اجتماعی و سهم کشورهای همسایه در بازار کار استان استان ابراز کرد: به‌تبع بهبود این زیرساخت‌ها شاهد ورود اتباع خارجی برای کار و سرمایه‌گذاری در استان خواهیم بود به طوریکه در حال حاضر ترکیه با اصلاح زیرساخت‌های خود بسیار موفق در این امر بوده است.

فعالیت ۲۰۰ تبعه ترکیه‌ای در استان 

وی افزود: در منطقه آزاد ارس و شهرک‌های صنعتی خارجی در صوفیان توانستیم از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم به طوریکه در حال حاضر ۲۰۰ نفر از اتباع جمهوری ترکیه در استان آذربایجان‌شرقی مشغول به کار هستند.

ورود سرمایه‌گذار اروپایی به استان آذربایجان‌شرقی 

بابایی‌راغب با ابراز امیدواری از اینکه در تلاش هستیم تا از سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی همراه با تکنولوژی دانش‌بنیان در استان بهره بگیریم،گفت: با توجه به اینکه در صدور روادید دخیل هستیم، روزانه شاهد ورود برخی سرمایه‌گذارها به صورت ۲۰ تا یک ماهه به استان هستیم.

«آسان ویزا» راهبردی برای اخذ روادید آسان از جمهوری آذربایجان 

وی به لغو روادید بین دو کشور ارمنستان و ایران از تابستان سال گذشته اشاره و تصریح کرد: برای لغو روادید بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان طی این چهار حرکات بسیار موثر انجام گرفته و توانستیم با پیگیری‌های فراوان، موضوع «آسان‌ویزا» را بین دو کشور ایران و آذربایجان راه‌اندازی کنیم.

اخذ روادید جمهوری آذربایجان در کمتر از ۳ ساعت 

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور ادامه داد: موضوع «آسان ویزا» به گونه‌ای است که هر فرد با مراجعه به سایت اینترنتی روادید وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اقدام به استعلام کند که در عرض سه روز کاری جواب استعلام به فرد داده می‌شود که طبق قول سرکنسولگری جمهوری آذربایجان به زودی این سه روز به سه ساعت کاهش خواهد یافت و قیمت نیز کاهش می یابد.

حذف روادید  ایران - آذربایجان تا ۲ سال آینده

وی با اشاره به مشکلات «مسترکارت» در اخذ روادید گفت: طبق قول سفیر جمهوری آذربایجان در ایران این مشکل به زودی حل خواهد شد و البته تا دو سال آینده روادید بین دو کشور نیز حذف می‌شود.

بابایی‌راغب با اعلام اینکه در سالیان گذشته جمهوری آذربایجان ۳۵ یور برای روادید دریافت می‌کرد که با تلاش برای جایگزینی «آسان ویزا» این میزان به ۲۶ یورو کاهش یافته است، افزود: قیمت استعلام در سه ساعت اعلام نشده است ولی افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در بین ارزیابی وزارت امورخارجه از ۲۸ دفاتر نمایندگی استانی، نمایندگی تبریز با حمایت مسوولان عالی رتبه استان و مردم به عنوان بهترین و موفق‌ترین دفتر انتخاب شده است.

آغاز پروازهای تبریز به مسکو و غازان به تبریز ۲۰۱۸

مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ابراز کرد: در دو سال گذشته پرواز تبریز به باکو، نجف، هامبورگ را داشتیم و در روزهای آتی برقراری پرواز بین تبریز به مسکو، غازان را در برنامه خود داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار