اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر در جلسه امروز شورا حمایت خود را برای راه‌اندازی نخستین بخش همودیالیز خصوصی در این شهرستان اعلام کردند.
کد خبر: ۴۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 17 June 2015
در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر درخواست محمدرضا عبداللهی متخصص داخلی مبنی بر دریافت مجوز در راستای احداث و راه‌اندازی درمانگاه تخصصی داخلی در شهرستان کاشمر که فاز نخست آن فعال کردن بخش همودیالیز است، مطرح شد.

محمدرضا عبداللهی نیز با حضور در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به اهمیت راه‌اندازی بخش همودیالیز بخش خصوصی در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه موقعیت مکانی شهرستان و دسترسی شهرستان‌های همجوار به مراکز درمانی و بهداشتی و نیز ورود سالانه 3.5 میلیون زائر و مسافر به کاشمر و راه‌اندازی بخش همودیالیز توسط بخش خصوصی در راستای خدمات‌رسانی به بیماران این حوزه از ضروریات و نیازهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش بیماری‌های فشار خون و دیابت به تبع آن نیز نارسایی کلیه نیز افزایش می‌یابد، گفت: با فعال شدن بخش دیالیز بیمارستان شهید مدرس در سال 81 خدمات رسانی به بیماران با شش تخت دیالیز انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر و با گذشت یک دهه تعداد تخت‌های دیالیز با حدود سه برابر افزایش به 17 تخت رسیده و این در حالی است که بخش دیالیز بیمارستان در سه شیفت کاری به 90 بیمار خدمات ارائه می‌دهد.

این پزشک متخصص داخلی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر بیمار در هفته سه نوبت و هر نوبت چهار ساعت باید دیالیز کند، یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از سرگردانی و معطلی و نیز تردد شهروندان برای عزیمت به سایر شهرستان‌ها به فکر ایجاد و راه‌اندازی بخش همودیالیز در این شهرستان افتادیم.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی در حوزه دیالیز در بخش دولتی و خصوصی کاملا رایگان است و بیمار هیچ گونه هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای احداث و راه‌اندازی فاز نخست درمانگاه تخصصی داخلی که بخش همودیالیز را شامل می‌شود نیازمند کمک، مساعدت و همراهی مسئولان در این شهرستان هستیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد انجام شده فاز نخست این درمانگاه در قالب 6 تخت دیالیز و سایر امکانات و تجهیزات داخلی ساختمانی 10 میلیارد ریال هزینه در بر دارد، افزود: از مجموعه شورا و شهرداری کاشمر درخواست داریم در بحث صدور پروانه، تغییر کاربری، مجوز ساخت و حمایت و پشتیبانی در مورد تسهیلات مساعدت و همراهی کند؛ چرا که فعال کردن بخش همودیالیز تنها یک اقدام عام‌المنفعه در راستای خدمات‌رسانی و جلوگیری از تردد بیماران کلیوی به خارج از شهرستان می‌شود.

در ادامه نیز اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر با توجه به اهمیت و لزوم فعال شدن بخش همودیالیز توسط بخش خصوصی و خدمات‌دهی به بیماران شهرستان و نیز بهره‌مندی مسافران و زائرانی که به این شهرستان سفر می‌کنند و نیازمند خدمت‌رسانی در این حوزه هستند برای راه‌اندازی این درمانگاه در زمینه رایزنی، پیگیری، صدور مجوزات لازم و سایر مواردی که در حدود اختیارات شوراست قول مساعدت و حمایت دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار