شهرداری پیشوا برای دفن و ساماندهی زباله های بیمارستانی و عفونی اقدام به حفر "ترانشه چاله زباله" با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال در این منطقه کرده است.
کد خبر: ۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶ 15 February 2015

شیرزاد یعقوبی شهردار پیشوا در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: صحبت‌های اخیر درباره چرای دام و احشام در میان زباله های شهر پیشوا فقط سبب تشویش اذهان عمومی و بی اعتمادی مردم به سلامت دام شده است.
وی با اشاره به تعامل مثبت شهرداری پیشوا با ریاست پیشین اداره محیط زیست پیشوا برای ساماندهی دفن بهداشتی زباله‌ها افزود: اقدامات انجام شده توسط شهرداری پیشوا برای دفن زباله ها با نظارت و تایید ریاست قبلی اداره محیط زیست پیشوا بوده و حتی آن اداره در نامه‌ای رسما اقدام به  تقدیر و تشکر از شهرداری پیشوا کرده است.
شهردار پیشوا بیان کرد: همچنین اداره محیط زیست  پیشوا  در نامه‌ای جداگانه  به دادستان شهرستان موضوع دفن زباله ای بیمارستانی را برای اطلاع اعلام کرده بود.
یعقوبی درباره اقدامات انجام شده برای دفن  بهداشتی زباله های شهر پیشوا  گفت: شهرداری پیشوا با حمایت شورای شهر برای مدیریت پسماند شهری و تفکیک زباله از مبدا برنامه‌هایی را در سال گذشته و  امسال اجرا کرده است.
وی افزود: در میان زباله های شهری، شهرداری پیشوا برای دفن و ساماندهی زباله‌های بیمارستانی و عفونی اقدامات ویژه‌ای انجام داده و در سال گذشته در اراضی موسوم به تپه‌های مصطفی‌آباد اقدام به حفر "ترانشه  چاله زباله" با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال در این منطقه کرده است.
شهردارپیشوا تاکید کرد: این ترانشه های چاله زباله برای دفن زباله های معمولی به مساحت 15000 متر مکعب و ترانشه زباله های بیمارستانی  به مساحت 10000متر مکعب است که روزانه با استفاده از امکانات شهرداری از جمله لودر با پوشاندن خاک به صورت بهداشتی دفن می‌شود.
وی درباره اظهارات رئیس اداره محیط زیست پیشوا درباره دفن غیر بهداشتی زباله‌های بیمارستانی گفت: برخی از شهروندان خارج از سیستم جمع آوری زباله و دفن آن  اقدام به تخیله انواع زباله از جمله زباله های بیمارستانی می کنند که در این باره شهرداری پیشوا اقدام به برخورد جدی با متخلفان کرده است.
یعقوبی افزود: شورای شهر و شهرداری پیشوا به شهروندان اطمینان می دهد که نسبت به دفن بهداشتی زباله‌ها اقدامات لازم صورت گرفته و در آینده نیز برای  بهبود فرایند، در راستای سلامتی همه شهروندان برنامه ریزی لازم انجام می گیرد.
وی گفت: اقداماتی که توسط شهرداری پیشوا انجام شده تحت نظارت کارشناسان خبره دانشگاهی و مشاور شهردار در امور پسماند صورت گرفته است.
عباس ملکوتی خواه فرماندار پیشوا در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ورامین نیز درباره مرکز دفن زباله های شهرستان پیشوا اظهار داشت: افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی و همچنین گستره واحدهای صنعتی سبب افزایش تولید مواد زائد و آلاینده شده است که همگی نیاز به دفع و دفن بهداشتی و دقیق دارند که اقتصادی ترین روش آن استفاده از شیوه های نوین بهره برداری از این طلای کثیف است که این رویه در پیشوا در حال انجام است.
وی با اعلام اینکه دام های شهرستان پیشوا به لحاظ کویری بودن محل دفن زباله در آن منطقه کمتر چراء می‌کنند، گفت: به مردم شهرستان اطراف اطمینان خاطر کامل می دهم گوشت دام های پیشوا به ویژه گوسفندان زیر نظر مسقیم دامپزشکی بوده و از سلامت کامل برخوردار است.
فرماندار پیشوا با توضیح جزئیات مصوبات کار گروه پسماند گفت: با توجه به سامان دهی و دفن زباله ها در خارج شهر دستورات لازم زیست محیطی به شهرداری ابلاغ شده است که در پی آن شهرداری پیشوا نسبت به ایجاد دو ترانشه به منظوردفن زباله ها فوراً اقدام کرد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تأمین امنیت خاطر شهروندان اعضای کارگروه مدیریت پسماند و ستاد ساماندهی مرکز دفن زباله های شهرستان با به کارگیری تعدادی ماشین آلات در محل دفن زباله ظرف مدت 48 ساعت تمامی زباله هایی که در خارج از ترانشه ها دپو شده بود جمع آوری و به داخل هدایت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار