امام جمعه قزوین مطرح کرد
امام جمعه قزوین در مراسم عزاداری ایام محرم در شهرستان تاکستان گفت: امام حسین (ع) می‌فرمایند اگر انسان اهل معرفت باشد، اهل عبادت شده و شوق بندگی هم ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 27 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری ایام محرم که در شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: خدای متعال در قرآن وقتی در خصوص انسان‌ها صحبت می‌کند، می‌فرماید جن و انس را نیافریده‌ایم مگر برای اینکه عبادت کنند.

وی افزود: قرآن دعوت می‌کند که ما حقایق خلقت را درک کنیم و خوب نیست هدف از خلقت را در نیابیم و جا دارد پاسخ حکیمانه برای هدف خلقت داشته باشیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند می‌فرماید ما در میان هر قوم و ملتی پیغمبر فرستادیم تا مردم را برای عبادت خدا راهنمایی و هدایت کنند.

عابدینی یادآور شد: وقتی این اصول را کنار هم قرار می‌دهیم، در می‌یابیم همه مردم عالم در حال عبادت هستند و هیچ‌کس را در دنیا پیدا نمی‌کنیم که مشغول عبادت نباشد.

وی مطرح کرد: برخی شهوت، مقام، انسانی دیگر، شیطان و بت‌ها را عبادت می‌کنند، اما هرچه انسان عقلش شکوفاتر می‌شود، عبادتش هم خالص‌تر و توحیدی‌تر می‌شود چراکه انبیا انسان کامل بودند و انسان هم با پیروی از آن‌ها صاحب ویژگی‌های انسان کامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نیاز به عبادت همواره در انسان وجود دارد و اگر ارشاد انبیا و اولیا به داد ما نرسد، به سراغ راه‌ها و مسیرهای غلط رفته و از مسیر درست عبادت خارج می‌شویم و در نهایت فقر در عبادت به سراغ انسان می آید.

عابدینی گفت: امام حسین(ع) فرمود، ای مردم خدا بندگان را نیافریده است مگر آنکه خدا را بشناسند و در قرآن آمده عبادت برای انسان نسبت به خداوند شناخت می‌‌آورد و عقل انسان زمانی از گرفتاری نجات می‌یابد که به یقین برسد.

وی عنوان کرد: هر اندازه فهم انسان نسبت به خدا جدی‌تر و عمیق‌تر شود، با علاقه بیشتری به عبادت پرداخته و درک بیشتری از این معنا پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌فرمایند، وقتی انسان به عبادت خدا مشغول شود و درک عمیقی از خدا پیدا کند، از دیگران بی‌نیاز می‌شود.

عابدینی تشریح کرد: اگر آدم‌ها را وسیله قرار دهیم، ایرادی ندارد اما اگر به دیگران متوسل شویم، ضایعات بسیاری به همراه آورده و انسان از مسیر درست عبادت خارج می‌شود.
 
وی بیان کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند، اگر انسان اهل معرفت باشد، اهل عبادت می‌شود؛ باید چه کنیم شوق عبادت در ما ایجاد شود و خداوند عنایت کند تا در تمام لحظات به فکر عبادت خداوند باشیم؟ ️اگر معرفت نسبت به خدا پیدا شود، شوق بندگی هم ایجاد می‌شود؛ البته این‌گونه نیست که منتظر بمانیم تا معرفت ایجاد شود بلکه هرچه سراغ عبادت برویم معرفت ما افزایش پیدا می‌کند و معرفت عشق و علاقه انسان را نسبت به عبادت افزایش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد: امام حسین(ع) به خداوند می فرمایند، خدایا اگر کسی تو را ندارد چه دارد؟ و در مقابل آن کسی که تو را دارد چه ندارد؟ اگر این معانی را دریابیم عبادت و نمازمان معرفت می‌یابد.

عابدینی خاطرنشان کرد: در کلام دیگری از امام حسین(ع) آمده، اگر کسی خدا را آن‌طور که شایسته است عبادت کند، خدا بیشتر از لیاقت و آرزوهایش به او عنایت می‌کند.

وی گفت: اباعبدالله‌الحسین(ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند، خدایا ضرر کرد هر کسی که به جز دلبستگی به تو، به چیز دیگر دلبسته شد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند می‌فرماید من مشتری جان و مال اهل ایمان هستم و وقتی مشتری جان و مال آدم است اگر به چیزی غیر او متصل و مرتبط شویم، مسیر اشتباهی را رفته‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار