کد خبر: ۵۰۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 03 October 2017
 به گزارش «تابناک یزد»معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار یزد با بیان اینکه دولت اعتبار قابل توجهی را جهت خرید و یارانه گندم و آرد اختصاص می دهد، گفت: سیاستهای تشویقی برای افزایش کیفیت نان در یزد تدوین شود.

 مهدی حاج حیدری در حاشیه بازدید از تعدادی نانوایی‌های یزد با بیان اینکه همه مردم جامعه از نان استفاده می‌کنند اظهار داشت: پخت نان با کیفیت از مهمترین حقوق شهروندان است که همه باید در راستای احترام به این حق تمام تلاش خود را به کار بندیم.

معاون فرماندار یزد با انتقاد از برخی تخلفاتی که در حوزه آرد و نان صورت می‌گیرد تصریح کرد: لازم است مباحث مربوط به ارتقای کیفیت و نیز رعایت استانداردهای مورد نظر از جمله وزن قانونی نان، خمیر، چانه، عدم استفاده از جوش شیرین و سایر افزودنی‌های غیرمجاز، رعایت موازین بهداشتی، ساعت کاری و نرخ را مدنظر قرار می‌دهند.

وی با تأکید به اینکه نظارت بر نانوایی‌های به صورت مستمر سبب افزایش کیفیت پخت نان می‌شود خاطرنشان کرد: با مصوبه کارگروه آرد و نان شهرستان تیم بازرسی با حضور نمایندگان مراجع ذیربط  تشکیل و براساس فرمت و شاخص‌های مورد نظر به صورت روزانه از نانوایی‌های سطح شهرستان بازدید بعمل می‌آید.

معاون فرماندار یزد افزود: در جریان بازدیدهای صورت گرفته ساعت و زمان پخت نانوایی‌ها، ‌وزن‌،‌ قیمت،‌ کیفیت نان ، وضعیت بهداشتی و موارد مختلف دیگر مورد نظارت و توجه قرار می‌گیرد.

حاج حیدری به کارگیری سیاست تشویقی را در راستای ارتقای سطح بهره‌وری کار نانوایان لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اتحادیه صنف نانوایان باید با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط از نانوایانی که نان با کیفیت تولید می‌کنند از طریق مختلف تشویق کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار