رییس سازمان فضایی کشور، گفت: پروژه ناهید و امیرکبیر در حال پایان فرآیند ساخت هستند و همچنین ماهواره ظفر نیز در حال انجام فرآیندهای پایانی است و امیدواریم در سال 1397 پرتاب شود.
کد خبر: ۵۰۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 03 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محسن بهرامی" در همایش هفته جهانی فضا، اظهار داشت: ایران همواره در بخش نجوم و گاه‌شماری فعالیت داشته است اما ایران با ورود به کمیته صلح آمیز فعالیت‌های فضایی به صنعت فضایی وارد شده است. در حقیقت بخش هوا فضا در ایران ثمره انقلاب اسلامی است که در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به صنعت فضایی شده است.

رییس سازمان فضایی ایران در رابطه با پروژه‌های قبلی فضایی کشور، گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فضایی ایران مربوط به سال 1388 است که یک میمون به عنوان موجود زنده به فضا رفت و برگشت.

بهرامی در رابطه با پروژه‌های ماهواره‌های فضایی، بیان کرد: پروژه ناهید و امیرکبیر در حال پایان فرآیند ساخت هستند و همچنین ماهواره ظفر نیز در حال انجام فرآیندهای پایانی است که امیدواریم در سال 1397 پرتاب شود.

وی افزود: مرکز فضایی قشم در حال راه اندازی است همچنین مرکز فضایی ماهدشت نیز  به عنوان مرکز اصلی فضایی کشور مورد توجه است.

رییس سازمان فضایی کشور در رابطه با ماهواره دوستی، گفت: ماهواره دوستی متعلق به دانشگاه شریف است که مراحل ساخت این ماهواره کامل شده و آماده پرتاب است. همچنین ماهواره‌های مکعبی در حال ساخت هستند و از فرآیند طراحی خارج شدند. این ماهواره‌ها در سال 1394 با حضور رییس جمهوری رونمایی شدند.

بهرامی با اشاره به تلسکوپ‌های کشور، تصریح کرد: در کشور تعداد زیادی تلسکوپ به منظور رصد نجومی وجود دارد. قرار است این تلسکوپ‌ها مکانیکی شوند و سسیتم رصد ایجاد شود.

رییس سازمان فضایی با اشاره به مشارکت سازمان فضایی ایران، گفت: قرار است یک مشارکت فضایی در این منطقه انجام گیرد که در حوزه ماهواره‌های کوچک و دانشجویی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار