مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: شهرداری‌ها تابلو توانمند دولت هستند که مردم کارهای آن‌ها را زیر نظر دولت می‌دانند و اگر شهرداری خوب کار کند مردم نیز نظام را خوب می‌دانند.
کد خبر: ۵۰۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 05 October 2017
تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:علیرضا بیات‌پور عصر امروز در جلسه شورای اداری لارستان اظهار داشت: انسان از دیدگاه امام علی (ع) باید به‌گونه‌ای عمل کند که پس‌ازاینکه یک مسئولیت را تحویل داد، دچار حسرت و ندامت نگردد و باوجدان خود این امر را بسنجد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین باید حداکثر توان خود را در جهت انجام صحیح مسئولیت‌ها به کار گیرند، افزود: یکی از کارهای پرمشقت هر کشور شهرداری‌ها هستند، زیرا شهرداری کاری 24 ساعته و برای تمام فصول و به‌ دور از تعطیلی است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس کار شهرداری را به‌مانند قلب در بدن توصیف کرد و ادامه داد: تا زمانی که خوب کار می‌شود به نظر نمی‌آید، اما زمانی که در آن اختلال ایجاد شود، به چشم می‌آید.

بیات پور با اشاره به اینکه نظافت کوچه‌ها و خیابان‌ها کاری بسیار مشکل است و کسانی که این وظیفه را انجام می‌دهند دارای کمترین حقوق هستند، تصریح کرد: برخی اوقات بی‌انصافی‌هایی در مورد شهرداری‌ها صورت می‌گیرد و دزدی‌ها را به شهرداری‌ها مرتبط می‌دانند، درحالی‌که می‌توان گفت تابه‌حال هیچ‌کدام از اختلاس‌های بزرگ جامعه از دل شهرداری‌ها صورت نگرفته است.

این مسؤول بیان کرد: البته ممکن است در دل هر دستگاهی از جامعه مشکلاتی وجود داشته باشد، اما نمی‌توان فقط به شهرداری‌ها مرتبط دانست و این در حالی است که اقدامات بسیار ارزنده‌ای در سطح شهرداری‌ها صورت گرفته است و به‌جرئت می‌توان گفت پاک‌ترین ارگان خدمت‌رسان در سطح جامعه همین شهرداری‌ها هستند که دارای مشقاتی نیز می‌باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نیز به همه مردم خدمت می‌کنند و کاری به خصوصیت متفاوت مردم ندارند، یادآور شد: شهرداری‌ها تابلو توانمند دولت هستند که مردم کارهای آن‌ها را زیر نظر دولت می‌دانند و اگر شهرداری خوب کار کند مردم نیز نظام را خوب می‌دانند و به همین دلیل شهرداری‌ها آبرودار نظام هستند که باید بر کارهای خود دقت کنند.

وی با تأکید بر نیاز شهرها به اماکن تفریحی و فضای سبز شهری افزود: باید شوراهای شهر و شهرداری‌ها در توسعه فضای سبز و اماکن تفریحی اهتمام کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس بابیان ضرورت برنامه‌ریزی برای شهر تصریح کرد: لزوم مدیریت شهری خوب، داشتنِ یک طرح راهبردی با توجه به کارشناسی‌های علمی است که توسط وزارت کشور به تمام شهرداری‌ها ابلاغ‌ شده است تا برنامه راهبردی 10 ساله خود را ارائه نمایند و مهم‌ترین کار شوراهای پنجم و شهرداری‌ها نیز تصویب این طرح است. 

وی ادامه داد: هر شهر که این طرح را نداشته باشد درواقع کارها عقیم و سلیقه‌ای انجام می‌دهد و این امر باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. 

بیات پور با اشاره به اینکه درآمدی که از 39 شهرداری کشور به‌دست‌آمده به‌اندازه بودجه کل دولت است، گفت: باید این هزینه‌ها و درآمدها را مدیریت کرد. 

وی بابیان اینکه دولت طی سال‌های اخیر بودجه خاصی را به شهرداری‌ها اختصاص نداده است، افزود: با تمام مشکلاتی که درزمینهٔ کاهش پروانه‌های بهره‌برداری در سطح کشور داشته‌ایم اما با مدیریت خوبی که در سطح استان صورت پذیرفت توانستیم به‌صورت میانگین 16 درصد رشد بودجه‌ای نیز برای شهرداری‌های استان داشته باشیم که نشان می‌دهد شهرداری‌های استان به راهکارهای دیگری برای تأمین بودجه روی آورده‌اند. 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کرد که فشار هزینه‌ای از روی مردم برداشته شود و مردم نیز ازآنجاکه عوارض پرداخت می‌کنند دارای توقع بالاتری از شهرداری هستند به همین دلیل باید شهرداری‌ها پیگیر باشند و از راه‌هایی که می‌توان درآمدزایی کرد، استفاده کنند. 

به گزارش فارس، در پایان این جلسه شهرداران هفت شهر لارستان تودیع و معارفه شدند که در پی آن شهرداران بیرم و عمادشهر ابقا و شهرداران لار، بنارویه، جویم، لطیفی و خور معارفه شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار