خطیب نماز جمعه کازرون بابیان اینکه دولت و مجلس در تخصیص اعتبارات باید به عمران و آبادانی روستاها و عشایر توجه بیشتری کنند، گفت: مردم عشایر و روستاها به علت مشکلات معیشتی به شهرها مهاجرت می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 06 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر در سخنانی اظهار داشت: امروزه روند مهاجرت مردم عشایر و روستاها به علت مشکلات معیشتی و کمبود عمران و آبادانی به مراکز شهرها بیشتر شده و به‌اجبار به شغل­‌های کاذب روی می‌آورند.

وی گفت: عشایری که زمانی خود تولیدکننده بودند، امروزه به علت خشک‌سالی و مشکلات پیش رو به شهرها مهاجرت می‌کنند و تبدیل به مصرف‌کننده شده‌اند.

امام‌جمعه کازرون از هیئت­‌های مذهبی و عزاداری این شهرستان که به‌صورت خودجوش  در دهه نخست محرم مشارکت بی‌نظیری داشتند و شور حسینی را در این شهر خلق کردند تقدیر و تشکر کرد.

خرسند به ادامه عزاداری و تشکیل مجالس وعظ و روضه‌خوانی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه و بازار تأکید کرد و گفت: عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در دو ماه محرم و صفر ادامه دارد.

وی تصریح کرد: نقاط مثبت و منفی برخی هیئت­‌های عزاداری باید مورد ارزیابی قرار گیرد چراکه سبک­‌های بعضی دسته‌­ها و هیئت‌ها پسندیده نبود و با شئونات ائمه اطهار (ع) هم‌خوانی نداشت.

خطیب نمازجمعه کازرون برهنه شدن بعضی افراد در برخی هیئت‌ها و بالا و پایین پریدن آنان را برگرفته از بعضی محافل معصیت و گناه دانست و افزود: این‌گونه عزاداری زیبنده نیست و با عرف عزاداری این منطقه جور درنمی‌آید.

خرسند بر راه‌اندازی هیئت‌های امربه‌معروف در کنار هیئت‌های عزاداری تأکید کرد و گفت: برخی پوشش‌های زننده و قیافه‌های آرایش‌شده زنان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی دل هر انسانی را به رنج می‌آورد که در سال‌های آینده باید هیئت‌های امربه‌معروف به این مهم تذکر دهند.

وی در ادامه با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: برخی اقدامات خوب و پیشگیرانه عزیزان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی قابل‌ تقدیر است.

امام‌جمعه کازرون متذکر شد: کار نیروی انتظامی ویترین نظام است و عملکرد آنان مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد، بنابراین این نیرو باید نقاط ضعف و حساس را شناسایی و در برطرف کردن آن اقدام جدی کند.

خرسند گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری کار نیروی انتظامی باید اقتدار همراه با صمیمیت و محبت به مردم باشد که در این راستا بنا به گزارش‌ها مردمی بعضی مأموران و کارکنان پاسگاه­‌ها رفتار صمیمی و محبت‌آمیز با مردم ندارند که باید تذکر داده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تحولات منطقه به‌ویژه در کردستان عراق اشاره کرد و گفت: مقامات اقلیم کردستان عراق در شرایطی بحث جدایی و همه‌پرسی را دنبال می‌کند که منطقه و کشور عراق در موقعیت مناسبی قرار ندارد.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: نقش اسرائیل در همه‌پرسی کردستان نقشی بارز و نقش آمریکا پنهان است، وگرنه کردستان و بارزانی عددی نیستند که تمام دنیا بگویند نباید انجام بگیرد و مقامات کردستان می‌گویند باید انجام بگیرد.

خرسند متذکر شد: اسرائیل تلاش دارد با فتنه‌گری و استقلال کردستان خود را به مرزهای جغرافیای ایران برساند که با این عمل مرگ خود را جلو می‌اندازند.

وی در پایان به برگزاری کنگره بین‌المللی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اینکه 20 میلیون جمعیت در عراق روز اربعین حسینی بدون امکانات لازم با عشق به اباعبدالله الحسین (ع) جمع می‌شوند امری بسیار مهم است.

امام‌جمعه کازرون  از کسانی که در داخل کشور می‌خواهند در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند خواست سازمان‌دهی شده و از طرق قانونی به این سفر بروند و به تذکرات نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی توجه کنند.

خرسند به دو موکب از شهرستان کازرون که یکی در مرز شلمچه و دیگری در کربلا به زائران حسینی خدمت می‌کنند اشاره کرد و افزود: کسانی که تمکن مالی دارند به این دو موکب کمک کنند تا بتوانند به نحو احسن اقلام و تدارکات لازم را تهیه و در اختیار زائران قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار