معاون گردشگری میراث فرهنگی اردبیل:
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: این استان هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی گردشگری دارد.
کد خبر: ۵۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰ 21 June 2015

به گزارش مهر، قادر تقی زاده در تشریح مهمترین پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری اردبیل گفت: از این تعداد اثر ۸۷۰ مورد به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی یکی از ۱۷ اثر ثبت کشور در یونسکو، بقعه شیخ جبرئیل، بقعه شیخ حیدر، بازار تاریخی اردبیل، قلعه ها، کاروان سراها، پل ها و خانه های تاریخی از جمله آثار گردشگری شاخص این استان هستند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان ۲۸۳ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان را نقطه قوتی برای گردشگری خارجی دانست و گفت: این استان ۱۲۰ امامزاده و ۱۱ موزه دارد و از ۷۵ چشمه آب گرم و ۳۵ چشمه آب سرد برخوردار است.

به گفته تقی زاده کوه سبلان به عنوان یکی از هفت قطب گردشگری کشور معرفی شده است و در دامنه آن آب های گردم متعدد واقع شده که در کشور بی نظیر است.

وی افزود:‌ آبگرم قینرچه با ۸۴ درجه گرم ترین آب گرم کشور، قوتور سویی با ۲.۷ PH اسیدی ترین آب گرم کشور و گاومیش گلی با ۶۵ لیتر در ثانیه به عنوان پرآب ترین آب گرم کشور محسوب می شوند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با اشاره به ظرفیت گردشگری کوهستانی به شناسایی ۳۱۶ کوه اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۱ مورد بالای دو هزار متر ارتفاع دارند.

تقی زاده تصریح کرد: در گستره استان ۱۲ روستای هدف گردشگری داریم و در عین حال ۴۸ روستای دارای قابلیت تاریخی و طبیعی نیز شناسایی شده است.

وی  تله کابین حیران، پیست اسکی آلوارس و تله سیژ و پل معلق خیاو را سه جاذبه گردشگری ممتاز دانست و اضافه کرد: حتی در توریسم کشاورزی کشت و صنعت مغان و پارس و مرکز تحقیقات کشاورزی ظرفیت های قابل توجهی را به وجود آورده اند.

این مسئول با اذعان به شناسایی ۵۴ رشته صنایع دستی افزود: بارزترین آن ورنی و گلیم است که شهرت جهانی یافته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار