کد خبر: ۵۰۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 10 October 2017
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی درخصوص میدان نفتی "ثروت آذر" مهران، گفت: طی هفته های آینده، کلنگ فاز دوم این میدان نفتی به زمین زده خواهد شد و قرارداد آن بین یک شرکت ایرانی و گاز پروم روسیه منعقد شده است.

"سلام امینی" در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران، در خصوص وضعیت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه، اظهار داشت: وضعیت این پالایشگاه هنوز مشخص نشده است و کار تحقیق در این خصوص به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی واگذار شده است.

وی افزود: "احمد صفری" نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی، پیگیر موضوع این پالایشگاه است و امیدوارم که هر چه زودتر مشکل این پالایشگاه حل شود.

معادلات بازار نفت می تواند به سود ما رقم بخورد 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در خصوص نقش ایران در زمینه قیمت گذاری نفت، گفت: بازار نفت ایران، آینده روشنی پیش روی دارد و ایران می تواند با روابطی که دارد بر قیمت گذاری نفت موثر عمل کند.

امینی افزود: "بیژن نامدار زنگنه" وزیری با تجربه است و کار خود را به خوبی بلد است و می تواند بر روی اعضای اوپک تاثیر گذار باشد و معادلات بازار نفت را به نفع کشورمان بر هم بزند. 

اشتغالزایی هزار نفر با میدان گازی تنگ بیجار

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص میدان گازی "تنگ بیجار" گفت: این میدان گازی در حال حاضر فعال است و خوراک پالایشگاه گاز ایلام توسط این میدان گازی تأمین می شود.

امینی تصریح کرد: اگر خط تولید واحد اولفین این میدان گازی فعال شود می تواند 55 تا 60 درصد خوراک پالایشگاه گاز ایلام را تأمین کند و در حال حاضر، پیگیر این موضوع هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه، تصریح کرد: چند چاه در این میدان گازی فعال هستند و درصدد هستیم که کار توسعه فاز دوم این میدان را آغاز کنیم و در همین راستا وزیر نفت قول داده اند که مبلغ 100 میلیون دلار برای توسعه آن، اختصاص دهند.

امینی در خصوص اشتغالزایی میدان گازی تنگ بیجار، گفت: فاز اول این میدان گازی زمینه اشتغالزایی هزار نفر را مهیا کرد و با به بهره برداری رسیدن فاز دوم این میدان، زمینه اشتغالزایی 300 تا 500 نفر دیگر، فراهم خواهد شد. 

نماینده مردم ایلام در خانه ملت درخصوص میدان نفتی "ثروت آذر"مهران، گفت: طی هفته های آینده، کلنگ فاز دوم این میدان نفتی به زمین زده خواهد شد و قرارداد آن بین یک شرکت ایرانی و گاز پروم روسیه منعقد شده است.

امینی در پایان بیان کرد: قرارداد نفتی چنگوله در آینده ای نزدیک منعقد خواهد شد. 


گاز پروم روسیه مجری توسعه فاز دوم میدان نفتی ثروت آذر/ تحقیق در خصوص پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه در دست بررسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار